بسته‌های‌ فرهنگی «پیک آفتاب» به سراسر جهان ارسال می‌شود
کد خبر: 3347041
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
همزمان با دهه کرامت؛

بسته‌های‌ فرهنگی «پیک آفتاب» به سراسر جهان ارسال می‌شود

گروه اجتماعی: بیش از ۹ هزار بسته‌‌ فرهنگی «پیک آفتاب» برای نخستین بار همزمان با دهه کرامت به سراسر جهان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، بسته‌های فرهنگی «پیک آفتاب» برای نخستین بار و همزمان با دهه کرامت به سراسر کشور و جهان ارسال می‌شود، به همین منظور ارسال هشت هزار مجموعه فرهنگی به سراسر کشور و هزار و 100 مجموعه در قالب 16 زبان به مراکز فرهنگی سراسر جهان درنظر گرفته شده است.

محتوای این بسته‌ها شامل مجموعه خط خورشید، بسته تصاویر حرم، مجموعه آیین زندگی، بوی بهشت و قاب کلام نور است که ارسال آن به مجموعه‌های فرهنگی نظیر کتابخانه‌ها، مساجد، دانشگاه و حوزه، ادارات و سازمان‌ها و مدارس صورت می‌گیرد.

این مجموعه فرهنگی به 30 دانشگاه، 271 کتابخانه، 44 مسجد، 74 سفارت‌خانه و رایزن فرهنگی و 108 مرکز فرهنگی خارج از کشور ارسال و تحویل داده شده است.

هدف این طرح بهره‌مندی معنوی شیفتگان بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع) از نقاط دوردست ایران و جهان است زیرا این آستان مقدس توجه دارد که عالی‌ترین مرکز علمی‌ ـ فرهنگی را در اشاعه سنت و سیره امام رضا(ع) در جهان و برترین جایگاه را در رشد و تعمیق باورهای اعتقادی و پاسخ‌گویی به نیازهای دینی، اخلاقی و فکری امت اسلام به ‌ویژه نسل جوان و زائران حضرت رضا(ع) داشته باشد.

captcha