گذشت از کنار سخنان لغو، مصداق عمل قرآنی است/ استغفار؛ راهی جهت جذب توجه و تبسم اهل بیت(ع)
کد خبر: 3344983
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
ماندگاری:

گذشت از کنار سخنان لغو، مصداق عمل قرآنی است/ استغفار؛ راهی جهت جذب توجه و تبسم اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی: کارشناس برنامه «سمت خدا» با اشاره به موارد سبک زندگی قرآنی، گفت: عمل قرآنی آن است که انسان وقتی مشاهده کرد کسی حرف لغو و بیهوده می‌زند، با کرامت از کنارش بگذرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رئیس مؤسسه تفحص سیره شهدا و مدرس حوزه و دانشگاه شب گذشته، 25 مرداد در مراسم بزرگداشت مقام حضرت سیدعلاءالدین حسین‌ بن‌موسی‌الکاظم(ع) شیراز با اشاره به موارد سبک زندگی قرآنی گفت: عمل قرآنی آن است که انسان وقتی مشاهده کرد کسی حرف لغو و بیهوده می‌زند، با کرامت از کنارش بگذرد.
وی افزود: این مسئله به کرات در طول روز برای تمام افراد در مکان‌های مختلف اعم از خیابان، بازار، محل کار و غیره پیش می‌آید اما وظیفه ما این است که به این سخنان لغو پاسخ نداده و دعوا نکنیم و مشکلاتی برای خود و دیگران به وجود نیاوریم.
ماندگاری با بیان اینکه وقتی به محضر ائمه اطهار و امامزادگان مطهر مشرف می‌شویم، انتظار داریم که آنان به ما هم تبسم و هم توجه کنند، گفت: وقتی که در مقابل لغو سکوت می‌کنیم در حقیقت عمل خداپسندانه انجام می‌دهیم که هم خدا، هم رسولش و هم فرزندان او می‌پسندند در نتیجه فرشتگان الهی انسان را احاطه می‌کنند که این مسئله هر زمان که کار نیکی اعم از صدقه، راه‌اندازی امور مردم و غیره انجام می‌دهیم رخ می‌دهد، در نتیجه زمانی که وارد حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) می‌شویم در حالی که فرشتگان ما را احاطه کرده‌اند، وارد می‌شویم و همین مسئله موجب تبسم و توجه این خاندان مطهر به ما می‌شود.
کارشناس برنامه «سمت خدا» عنوان کرد: تمام این مسائل شرط دارد که بستگی به نوع آمدن‌ها، نیت‌ها، زبان، لباس و حرکات ما دارد و اگر به گونه‌ای باشد که خداوند و رسولش راضی باشند، آنان نیز به ما توجه و تبسم خواهند کرد اما اگر وارد حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در حالی که حق‌الناس به گردن ما باشد، این شیاطین هستند که دور ما را احاطه کرده‌اند.
وی گرانفروشی، درست کار نکردن را از مصادیق داشتن اموال شبهه‌ناک دانست و گفت: همراه داشتن مال شبهه‌ناک،‌ بدحجابی و بی‌عفتی و  غیره از جمله مواردی است که موجب همراهی شیاطین با ما خواهند شد در نتیجه زمانی که ما با شیاطین وارد حرم‌های امامزادگان می‌شویم، آنان از درب دیگر خارج خواهند شد.
ماندگاری با بیان اینکه برای این مسئله خداوند یک راه را در قرآن کریم بیان می‌فرماید، گفت: خداوند تأکید می‌کند برای این کار دائماً استغفار کنیم به خصوص زمانی که وارد حرم‌های مطهر امامزادگان می‌شویم باید استغفار کنیم.
این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز غیبت پسر فاطمه(س) به خاطر ماست و ما با گناهان خود، آن حضرت را 1200 سال است که در چاه غیبت نگه داشته‌ایم حتی به او دروغ گفته‌ایم که منتظر ظهور او هستیم و گاهی اوقات او را به یک نگاه آلوده فروخته‌ایم.
وی با بیان اینکه خداوند در چند جای قرآن فرموده که اگر پیامبر و فرزندان او برای ما طلب مغفرت کنند، خداوند می‌پذیرد، گفت: آیه 97 سوره یوسف، آیه 64 سوره نساء و آیه 159 سوره آل عمران از جمله این آیات است که این آیه سوره آل عمران بسیار جالب است که خداوند به پیامبر می‌فرماید من واسطه می‌شوم تا تو بندگان من را ببخشی و برعکس تو واسطه شو تا من بندگان خود را ببخشم.
ماندگاری در ادامه با اشاره به علاقه خاندان اهل بیت(ع) به مادرشان حضرت زهرا(س) گفت: پیشنهاد می‌شود هر زمان که می‌خواهید وارد حرم‌های مطهر امامزادگان شوید، ابتدا سلام بر حضرت زهرا(س) دهید زیرا این خاندان مادرشان را بسیار دوست دارند در نتیجه این مسئله موجب تبسم و توجه آنان به ما خواهد شد.

captcha