اقتصاد مقاومتی راهکار همیشگی رونق اقتصادی دنیاست
کد خبر: 3335503
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
آیت‌الله سعیدی:

اقتصاد مقاومتی راهکار همیشگی رونق اقتصادی دنیاست

گروه اجتماعی: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: اقتصاد مقاومتی راهکاری همیشگی برای رونق اقتصادی کشورهای مختلف دنیا است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، به نقل از روابط‌عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز، چهارم مردادماه در دیدار با امیر طیبی‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را راهکاری همیشگی برای رونق اقتصادی کشورها دانست.

وی با بیان اینکه برخی اقتصاد مقاومتی را راهکاری در دوران بحران معرفی می‌کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشتند، لزوماً برای مواقع بحران نیست، گرچه در بحران نمود آن بیشتر است، ولی این اقتصاد واقعیتی است که هر ملتی که بتواند بر آن تأکید کند و خود را با آن اجین کند، به پیروزی می‌رسند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به توجه کشورهای توسعه یافته به اقتصاد مقاومتی قبل از پیشرفتشان گفت: چینی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای توسعه یافته که درگذشته در شرایط امروزی نبودند، با اقتصاد مقاومتی به جایگاه امروزی دست یافته‌اند.
وی با اشاره به وجود گسترده محصولات چینی در سراسر جهان گفت: امروزه نیز در اوج گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی، محصولات چینی از صنایع خرد و کلان در جهان نفوذ یافته و به ایران نیز آمده است.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه برای استفاده مردم از تولیدات داخلی، کار فرهنگی تنها بخشی از تأثیرگذاری را دارد، گفت: مردم با فشار تحریم و فعالیت‌های رسانه‌ای و توصیه و از این قبیل فرهنگ‌سازی‌ها، تنها تا حدودی با اقتصاد مقاومتی همراهی می‌کنند، ولی بخش عمده تأثیرگذاری بر اساس نیازهایشان است که تولیدات ایرانی باید با سازوکارهای اقتصادی مناسب به آن‌ها پاسخ دهد.
وی بیان کرد: ما باید همت خود را بیشتر کنیم و مقداری نیز به برخی عرصه‌ها که مد نظر مردم است، توجه کنیم. به‌عنوان مثال در عرصه تولید و صنعت، باید ببینیم عقلای دنیا در عرصه‌هایی که پیشرفت کرده‌اند، چه مسیری را رفته‌اند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله کارهای درست آن‌ها را تعهد نسبت به تولیدات و محصولاتشان برشمرد و افزود: اگر ما مردم را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق کنیم، این دعوت موقعی تأثیرگذار خواهد بود که صنعت ما نسبت به تولیدات خود اهتمام و تعهد داشته باشند.
وی تأکید کرد: ما استفاده از تولیدات داخلی را حمایت می‌کنیم و از سویی به تولیدکنندگان توصیه می‌کنیم که کیفیت خود را تقویت کنند تا مردم نیز به سمت استفاده از تولیدات داخلی گرایش یابند.
در ابتدای این مراسم، امیر طیبی‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: 96 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند، چراکه در صنعت جهان، صنایع کوچک نقش بسزایی در اقتصاد کشورها دارند.
وی ادامه داد: امروز سرمایه‌گذارانی که در عرصه اشتغال و صنعت حضور دارند، ضمن اینکه موجب رونق اقتصاد کشور می‌شوند، نقش زیادی نیز در اشتغا‌ل‌زایی ایفا می کنند؛ امروزه بزرگترین آسییب‌‌های اجتماعی و فرهنگی به‌دلیل بی‌کاری است که توسعه سرمایه‌گذاری موجب توسعه اشتغال شده و از بروز این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

captcha