طب اسلامی بر اصلاح سبک زندگی به جای درمان تأکید دارد
کد خبر: 3329012
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۳
دریایی عنوان کرد:

طب اسلامی بر اصلاح سبک زندگی به جای درمان تأکید دارد

گروه سلامت: یک محقق طب اسلامی عنوان کرد: طب ایرانی و اسلامی با تکیه بر اصلاح سبک زندگی از طریق اصلاح الگوی تغذیه، در پی پیشگیری و درمان بیماری است.

محمد دریایی، محقق طب ایرانی و اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه تغییر سبک زندگی ایرانیان موجب افزایش سرطان‌های مختلف شده است، عنوان کرد: تا چهل سال پیش در ایران پدیده‌ای به نام سرطان به ندرت دیده می‌شد اما با تغییر سبک زندگی ایرانیان و الگوگیری از فرهنگ غربی این پدیده افزایش یافته است.
وی افزود: برای نابودی فرهنگ یک کشور نیاز نیست به آن کشور لشکر کشی شود بلکه با تغییر سبک زندگی و الگوهای تغذیه‌ای می‌توان آن کشور را به نابودی کشاند، صهیونیست‌ها امروزه برای مردم کشور ما چنین نقشه‌ای کشیده‌اند.
طب اسلامی بر اصلاح سبک زندگی به جای درمان تأکید دارد
این متخصص علوم زیستی و دریایی تصریح کرد: طب اسلامی و طب ایرانی که بر اساس آموزه‌های قرآنی سیره اهل بیت بنیاد نهاده شده است، تأکید زیادی بر تغذیه سالم دارد؛ چنان که اگر الگوی غذایی یک فرد درست شود به هیچ بیماری مبتلا نشده و چه بسا بیماری او نیز با همین غذا درمان شود.
وی ادامه داد: ذکریای رازی نیز بر همین روش بهداشتی و درمانی بر اساس غذا تکیه دارد و می‌گوید: طبیبان تا جایی که می‌توانند باید الگوی غذایی افراد را تصحیح کرده و آن را به مسیر مناسبی هدایت کنند.
کتب مرجع طب ایرانی در ایران به فراموشی سپرده شده است
دریایی اظهار کرد: مسئله تصحیح سبک زندگی در تمامی کتب طب اسلامی و طب ایرانی مانند قانون ابن سینا مورد تأکید است و تمامی دانشگاه‌های جهان امروزه این کتب را تدریس کرده و این مسائل را برای دانشجویان خود تشریح می‌کنند اما در کشور ما متأسفانه این مسأله به فراموشی سپرده شده است.
سوء استفاده از طب سنتی به کام صهیونیست‌ها
مدیر عامل مرکز تحقیقاتی طب سالم با بیان اینکه امروزه در ایران از طب سنتی سوء استفاده می‌شود اظهار کرد: امروزه برخی عطاری‌ها به نام طب سنتی اقدام به فروش مواد مخدر می کنند و در حقیقت این طب را منکوب کرده اند، از سوی دیگر صهیونیست‌ها با نام داروهای گیاهی سرطان را افزایش داده و نام آن را طب سنتی نهاده‌اند در حالیکه طب سنتی این نیست و این اهداف را دنبال نمی‌کند به همین دلیل من از کاربرد نام طب سنتی اکراه دارم.

captcha