دیوان اشعار آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در نمایشگاه قرآن عرضه شد
کد خبر: 3327777
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴

دیوان اشعار آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در نمایشگاه قرآن عرضه شد

کانون خبرنگاران نبأ: دیوان اشعار آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی که برای سومین بار است در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مورد عرضه قرار می‌گیرد، استقبال گروه‌های گوناگون شعرا، ادیبان و علاقه‌مندان به شخصیت این مرجع عالیقدر را به‌دنبال داشت.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، این اثر سروده‌های متنوعی را در موضوعات گوناگون دینی و آئینی شامل می‌شود و همچنین در میان اشعار این فقیه برجسته، سروده‌هایی با موضوع سیاسی غالب در جامعه و انتقاد به برخی از عملکردها هم دیده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی انتشارات آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، اشعار آیت‌الله‌العظمی صافی به زبانی ساده و بی‌پیرایه است که همین امر موجب درک اشعار برای عامه مردم را فراهم می‌کند و استقبال اقشار گوناگون مردم را به دنبال دارد.

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی از علمایی است که در سرودن شعر پیشینه‌ای طولانی دارد و عمده سروده‌های ایشان به موضوعات اخلاقی و دینی اختصاص دارد.

معظم له، تعهد را روح و محور شعر دانسته و عنوان می‌کند: چه‌ بسا قصیده‌ای که از روی اخلاص سروده شده تأثیر آن در ترویج معارف دین از مجاهدت و جهاد بیشتر باشد و شعار شعرای پارسی‌گو، را سرمایه‌ای غنی برای ترویج اخلاق و فرهنگ می‌داند به همین دلیل معتقد است اگر فضای ادبی و هنری جامعه اصلاح شود، مردم به‌سوی سعادت و هدایت حرکت خواهند کرد.

سیده‌سلیله عمادی

captcha