بازدید دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از غرفه عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3323515
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

بازدید دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از غرفه عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن مشهد

گروه اجتماعی: حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور شب گذشته از غرفه عفاف و حجاب دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته، 13 تیرماه از غرفه عفاف و حجاب دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بازدید کرد.

بر اساس این گزارش یکی از مسئولان غرفه مد و لباس با بیان اینکه مانکن‌هایی که در اختیار دارند، از لحاظ اندازه با لباس های ایرانی هم‌خوانی ندارد، ابراز کرد: پوشش‌های اسلامی در قالب مانکن‌های خارجی که قد بلند دارند، مناسب نیست و همین امر سبب شده قد چادر و مانتوها کوتاه یا آستین آن‌ها کوتاه به نظر برسد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه درصدد راهی برای تولید مانکن‌های داخلی هستیم، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با حمایت از تولیدکنندگان داخلی مانکن‌هایی که اندازه زنان و مردان ایرانی باشد، تولید کنیم.

قبادی در بازدید از غرفه عفاف و حجاب دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از چند مدل مانتو، چادر و چادر ـ مانتو بازدید و اظهار کرد: کشور مالزی در زمینه تولیدات عفاف و حجاب ایرانی بیان کرده است که کشور ایران ایده‌های مناسبی برای ترویج حجاب در جامعه ارائه کرده که این کشور نیز از مدل‌های مانتوی ایرانی استفاده می‌کند.

وی در این بازدید با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب به خوبی بین طراحان عفاف و حجاب تفهیم شده است، افزود: فعالیت‌های خوبی در این زمینه در سطح کشور انجام شده و آثار خلاقانه‌ای در نمایشگاه‌ها عرضه شده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه خوشبختانه در خراسان رضوی یکی از فعال ترین کارگروه های مد و لباس استانی فعالیت می‌کند، ادامه داد: دبیرخانه عفاف و حجاب خراسان رضوی توانسته جایگاه خوبی در بین برنامه‌های عفاف و حجاب کشور پیدا کند.

قبادی به عرضه مستقیم محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: نمایش طراحی لباس‌های عفاف و حجاب یک طرف مسئله است اما خراسان رضوی این ظرفیت را دارد که در زمینه عرضه این محصولات نیز فعالیت کند.

وی اشاره به اینکه غرفه‌های عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن تهران به عرضه محصولات عفاف و حجاب می‌پردازد، عنوان کرد: این روند تا حدی پیش رفته که برخی نیاز خود را از نمایشگاه قرآن و عترت تأمین کرده و به خرید محصولات عفاف و حجاب می‌پردازند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه انتخاب 30 مدل چادر و مانتو از 200 اثر ارسال شده به دبیرخانه عفاف و حجاب خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اتفاق فرخنده ای است، ابراز کرد: شاید در سال‌های اول برگزاری نمایشگاه این مقدار حتی به دبیرخانه عفاف و حجاب تهران نیز ارسال نمی‌شد اما امروز شاهد چنین مسئله‌ای در استان‌ها هستیم.

وی، همه طرح‌های موجود در غرفه عفاف و حجاب دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را قابل دفاع دانست و افزود: حتی برخی از این مدل‌ها را می‌توان به تولید انبوه رساند، نقدهایی که از این مدل‌ها شده نیز قابل پاسخگویی است.

قبادی به نحوه ارائه و مدل‌های عفاف و حجاب از لحاظ اندازه و مانکن‌ها اشاره کرد و گفت: نگاه ما باید کاملا ایرانی با موضوعات اسلامی باشد، از طرفی اقلامی که از آن به عنوان مانکن یاد می‌کنیم قابل اعتنا نیستند و میانگین قد و تناسب آن با اندام ایرانی‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صدیقه حمامی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۲۳:۲۳
0
0
بسیار سپاسگذارم از کمک شما به دبیرخانه نوپا وکم امکانات ساماندهی مدولباس خراسان رضوی انشالله در آینده شاهد شکوفایی بیشتر در این زمینه باشیم
captcha