شاهنامه فردوسی آمیزه‌ای از فرهنگ، هنر و هویت تاریخی و دینی است
کد خبر: 3317795
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

شاهنامه فردوسی آمیزه‌ای از فرهنگ، هنر و هویت تاریخی و دینی است

گروه هنر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: شاهنامه فردوسی آمیزه‌ای از فرهنگ، هنر و هویت تاریخی و دینی است که برای هر طالب معرفتی تنوع خاص خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، منصور رستگارفسایی،  صاحب‌نطر ادب فارسی روز گذشته، یکم تیر در جمع انجمن شاهنامه‌شناسی یاسوج، اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن ترویج افکار بلند فرهنگی، تاریخی و حماسی شاهنامه، فرصت خوبی برای مبارزه با خطر تهاجم فرهنگی دشمن است.
وی با بیان اینکه شاهنامه رسم و سنت‌های کهن ایرانی را حفط و فرهنگ حق باوری، دادگری، نامجویی و شادی را به انسان مترقی و متعالی در گذشته، حال و آینده عرضه کرده، ترویج روحیه شجاعت و دلاوری برای دفاع از کیان ایران اسلامی و حفاظت از تمامیت ارضی کشور را از دیگر ابعاد شاهنامه عنوان کرد.
این صاحب‌نطر ادب فارسی افزود: شاهنامه شاهکار بزرگی است که به ظرافت تمام روش بهتر زیستن و راه بهتر رسیدن به آینده را به ما می‌آموزد.
رستگارفسایی با بیان اینکه شاهنامه فردوسی یک ظرفیت خوبی برای تمامی بخش‌های فرهنگ و هنر، داستان، انیمیشین و تمامی تولیدات فرهنگی ـ هنری است، بیان کرد: این کتاب ارزشمند هزاران سال است که از زبان، فرهنگ دینی و بسیاری از ارزش‌های انسانی و هویت تاریخی جامعه ایرانی پاسداری می‌کند.
بنا بر این گزارش، همچنین، رضا دهبانی‌پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز یادآور شد: شاهنامه فردوسی آمیزه‌ای از فرهنگ، هنر و هویت تاریخی و دینی است که برای هر طالب معرفتی تنوع خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه فردوسی یک شاعر دین‌مدار بود که در شعر او عمل به سیره نبی، وصی، سرای آخرت و تشیع موج می‌زند، اضافه کرد: شعر شاعران بزرگ حاوی محتوا و آموزه‌هایی برای همه اعصار و زمان، فرهنگ‌ساز خواهد بود.

captcha