قیام ۱۵ خرداد پایه‌گذار انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 3311229
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
امام‌جمعه رودان:

قیام ۱۵ خرداد پایه‌گذار انقلاب اسلامی بود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در شهرستان رودان گفت: قیام مردم در روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ پایه‌گذار انقلاب سال ۵۷ و نقطه عطفی در حرکت انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی تاجزاد، امام‌جمعه رودان دیروز، 15 خرداد‌ماه در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: افشاگری امام خمینی(ره) در سخنرانی ایام عاشورای سال 42 موجب بیداری مردم شد و رژیم پهلوی که نمی‌توانست شاهد این بیداری باشد، شبانه و دزدانه نسبت به دستگیری و تبعید امام اقدام کرد.

وی گفت: قیام خودجوش و حمایت مردمی از امام(ره)، موجب تعجب رژیم پهلوی شد و برای دستگاه جبار پهلوی باورکردنی نبود که نفوذ روحانیت در بین عامه مردم در این حد باشد.

خطیب جمعه رودان افزود: غم از دست دادن امام راحل(ره) برای امت بسیار سنگین بود و انتخاب شایسته آیت‌الله خامنه‌ای به سمت رهبری، موجب دلگرمی مردم شد.

تاجزاد به نبوغ علمی، فقهی و سیاسی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همواره رهمنودها، خلاقیت‌ها و تیزبینی مقام معظم رهبری در حوادث مختلف پس از انقلاب راهگشای کشور بوده است و موجب شد تا کشتی انقلاب به سلامت از حوادث روزگار عبور کند.

وی افزود: هیچ ناظر منصفی نمی‌تواند حاکمی شجاع‌تر، باتدبیرتر و خلاق‌تر از رهبر ایران پیدا کند که در عین ساده‌زیستی بتواند در مقابل دنیای استعمارگر غرب و شرق ایستادگی کند.

امام‌جمعه رودان در پایان از همکاری عموم مردم به‌ویژه اعضای هئیت‌های مذهبی و مسئولین شهرستان رودان با دفتر امام‌جمعه قدردانی کرد.

captcha