سخنرانی وزاری علوم و بهداشت در بزرگداشت امام(ره)/ قرائت میثاق‌نامه دانشگاهیان
کد خبر: 3307290
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
در نشست کمیته دانشگاهیان ستاد ارتحال امام(ره) مطرح شد؛

سخنرانی وزاری علوم و بهداشت در بزرگداشت امام(ره)/ قرائت میثاق‌نامه دانشگاهیان

گروه دانشگاه: سخنرانی وزاری علوم و بهداشت،‌ قرائت میثاق‌نامه توسط «اخباری» و اهدای بسته فرهنگی به دانشجویان در مراسم روز دهم خرداد، از مهم‌ترین مواردی بود که در نشست نهایی هماهنگی کمیته دانشگاهیان ستاد ارتحال امام(ره) مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست نهایی هماهنگی کمیته دانشگاهیان ستاد ارتحال امام خمینی(ره) امروز یکشنبه، سوم خردادماه با حضور نمایندگانی از نهادهای مختلف در محل ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) برگزار شد.

سید‌علی اصغر کیانژاد، دبیر کمیته دانشگاهیان در ابتدای این نشست گفت: برنامه تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره) را خواهیم داشت که از نهادهای مختلف درخواست می‌شود برای شرکت بهتر دانشجویان پوستر آن را به دانشگاه‌های مختلف ارسال کنند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: متن میثاق‌نامه نهایی شده است و متن آن به قسمت سیاسی داده شده تا نظر نهایی داده شود. «محمد اخباری»، سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی قرائت متن میثاق‌نامه را بر عهد خواهد داشت. طبق رأی‌گیری انجام شده قرائت بیانیه به ایشان سپرده شده است.

در ادامه محمودی‌کیا، نماینده جهاد دانشگاهی گفت: امام خمینی(ره) یک حقیقت زنده است و اگر به جای (ره) در مورد امام از (س) استفاده کنیم بهتر است؛ چون آرمان‌های امام همواره زنده است. همچنین برخی انتقادات در مورد طرح پوستر و رنگ‌های آن وجود دارد.

همچنین کیانژاد در مورد برنامه روز نهم خرداد گفت: برنامه جماران را در روز نهم خرداد با محوریت دانشگاه آزاد خواهیم داشت. برنامه رأس ساعت 10 در حسینیه جماران آغاز می‌شود. برنامه قرآنی ویژه دانشگاهیان که با محوریت دانشگاه آزاد اما با حضور و مشارکت همه نهادها برگزار خواهد شد. از نهادهای مختلف می‌خواهیم حضور دانشگاهیان را در این برنامه پررنگ کنند.

بنابر این گزارش، نهاوندی، نماینده دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشکده دکتر شریعتی با بیان اینکه برنامه‌های خاص ویژه بزرگداشت حضرت امام(ره) را خواهیم داشت، گفت: یکی از برنامه‌ها تفسیر شعر حضرت امام(ره) است که در روز سه‌شنبه همین هفته ساعت 11 صبح، در دانشکده شریعتی برگزار می‌شود.

قرائت بیانیه دانشگاهیان

کیانژاد اظهار کرد: روز دهم خرداد برنامه ساعت 10 شروع خواهد شد، بیانیه قرائت خواهد شد همچنین از وزیر بهداشت و وزیر علوم نیز برای سخنرانی دعوت خواهد شد. حضور معاونان و مدیران ستادی وزارت‌خانه را نیز خواهیم داشت. رئیس سازمان بسیج دانشجویی و همچنین تمامی رؤسای دانشگاه‌ها برای این مراسم دعوت شده‌اند.

در ادامه نیستانی،‌ عضو ستاد مرکزی ارتحال امام پیشنهاد داد که در سال هم‌دلی و هم‌زبانی وزاری سابق دعوت شوند که این به خود نهادها سپرده شده است.

کیانژاد عنوان کرد: در روز یکشنبه یکی از وزرا صحبت خواهند کرد. مجری و قاری از مجموعه خودمان انتخاب خواهد شد. قرائت زیارت‌نامه امام(ره) را تا فراز اول خواهیم داشت. قرار بر این است که از توانمندی دوستان خودمان استفاده کنیم. سال گذشته وزارت بهداشت در امر تهیه گل مشارکت کردند و امسال نیز تصویب شده که دو میلیون تومان برای این امر به دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک شود.

وی افزود: اهدای بسته‌های فرهنگی را وزارت علوم بر عهده گرفته است و به هر مهمانی که حضور پیدا کند، یک شاخه گل اهدا می‌شود. سه عنوان کتاب در تعداد هزار عدد تهیه شده که به دانشجویان اهدا شود. احتمالاً کتاب یاد یادگار و همچنین بانوی انقلاب دو مورد از آن‌ها خواهد بود.

باغ‌دارنیا، نماینده پیام نور با بیان اینکه با اهدای بسته‌ فرهنگی موافق نیستم، افزود: این بسته‌ها باید به دست کسی برسد که استفاده کند. نگاه ما این است که کتاب‌هایمان مخاطب داشته باشد. نگاهمان این است که چه راهکاری استفاده کنیم که بیشترین بازخورد را داشته باشد. نظرمان این است که استفاده وافی شود. جامعه هدف مشخص شود. اگر قرار است مخاطبانمان به طور مثال دانشجوی بانو باشد کتاب باید متناسب با آن باشد.

در ادامه مافی، مسئول کمیته بانوان ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) گفت: جهت همکاری بیشتر کمیته بانوان، کتاب‌ها را می‌توانیم به روش‌های گوناگون در اختیار دیگر نهادها بگذاریم. فقط 10 درصد به‌عنوان حق‌التألیف پرداخت می‌شود. در مورد بسته فرهنگی قطعاً این‌ها بدون هدف توزیع نمی‌شود و مخاطبان، مخاطبان پراکنده‌ای نیستند.

وی افزود: چیزی نزدیک به 600، 700 دوره از کتاب‌ها را توزیع کرده‌ایم. البته گاهی اوقات مرسوم بوده که هر کجا برویم یک کتاب اهدا می‌کردند ولی در حال حاضر این گونه نیست.

در ادامه کیانژاد گفت: کتب و نشریات مورد نظر برای بسته‌بندی و آماده‌سازی بسته فرهنگی در اختیار دانشگاه‌ آزاد قرار داده شود تا در جریان مراسم به دانشجویان اهدا شود. ساعت 10:30 دهم خرداد برنامه نثار تاج گل شروع می‌شود، بعد از خواندن زیارت‌نامه در جلوی ضریح، دانشجویان به سمت جایگاه هدایت می‌شوند. گل‌آرایی جایگاه را دانشکده فنی و حرفه‌ای انجام می‌دهد. بعد هم با سخنرانی یکی از وزرا و قرائت بیانیه توسط محمد اخباری، برنامه پایان خواهد یافت.

وی عنوان کرد: همچنین برنامه جماران را با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت که مابقی نهادها هم در آن مشارکت خواهند کرد. برنامه بازدید از موزه حرم را نیز خواهیم داشت. از همراهی و پیگیری تمامی دستگاه‌ها سپاسگزاریم.

captcha