افزایش کمی مراسم‌ مناسبت‌های مذهبی و تلاش برای کیفی‌تر شدن
کد خبر: 3296413
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
موسوی هوایی عنوان کرد:

افزایش کمی مراسم‌ مناسبت‌های مذهبی و تلاش برای کیفی‌تر شدن

گروه جامعه: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به روند رو به رشد برگزاری مراسم‌های مذهبی در کشور، اعلام کرد: برخی مردم نیز که جذب این مسائل نبوده‌اند در حال درک حضور در مراسم اهل بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در مناسبت‌های مختلف به طور معمول به اعزام مبلغ و برگزاری مراسم مختلف اقدام می‌کند، گفت: اعزام مداح، برنامه‌ریزی و هدایت برنامه‌ها جزو برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی در پاسخ به این سؤال که روند کمیت و کیفیت برنامه‌هایی که توسط مردم در اعیاد مذهبی از جمله مبعث برگزاری می‌شود، آیا مورد پژوهش قرار گرفته است یا خیر، گفت: تحقیقات مختلفی در این خصوص صورت گرفته است و به طور اجمالی می‌توان گفت مراسم‌های مذهبی از نظر حجم رو به ازدیاد است.

مردم به دنبال سخنرانان قوی، توانمند در تفسیر، با سواد و سیاسی اجتماعی هستند

حجت‌الاسلام موسوی هوایی در خصوص افرادی هم که به طور معمول به برگزاری مراسم‌های مذهبی اقدام می‌کنند، گفت: این گروه از مردم نیز به دنبال عمق بخشیدن و افزایش کیفیت برنامه‌ خود هستند به طور مثال اگر در سال‌های گذشته از یک سخنران معمولی دعوت می‌کردند، اکنون به دنبال این هستند که یک سخنران قوی، توانمند در تفسیر، با سواد و سیاسی اجتماعی دعوت کنند.

وی تصریح کرد: جامعه ما روز به روز باسوادتر شده و ارتباط مردم با رسانه‌های جمعی قوی‌تر می‌شود، همین موجب شده برگزارکنندگان مراسم انتظار داشته باشند سخنرانان توان بیشتری در ارائه مطالب خود داشته باشند. هیئت‌های شاخص ما نیز بر همین اساس به دنبال سخنرانان قوی و تأثیرگذار هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: البته خوشبختانه تعداد سخنرانان و مداحان قوی ما هم کم نیستند و فکر می‌کنم این روند روبه ازدیاد است و عده‌ای که مردم نیز که جذب این مسائل نبوده‌اند در حال جذب شدن و درک حضور در مراسم اهل‌بیت(ع) هستند.

وی تصریح کرد: مردم با حضور در این مراسم به اهل بیت(ع) گره می‌خورند و ثمرات حضور در این مراسم از جمله آرامش، اطمینان خاطر و پیدا کردن تکیه‌گاه است را کسب می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوایی در پایان گفت: افزایش کمی برگزاری مراسم در کشور و تلاش برای کیفی‌تر کردن مراسم‌هایی که معمولاً برگزار می‌شده طی سال‌های اخیر کاملاً مشهود است.

captcha