تبیین مسائل اخلاقی جامعه در قاب سینما؛ رویکرد مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس
کد خبر: 3282295
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
ثاب‌نیا عنوان کرد:

تبیین مسائل اخلاقی جامعه در قاب سینما؛ رویکرد مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس

گروه هنر: مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: رویکرد این مرکز طی دو سال اخیر پرداختن به سینما بوده است که در این راستا قصد داریم مسائل اخلاقی سطح جامعه را در قالب تولیدات سینمایی برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست خبری کارگاه تولید تخصصی فیلم کوتاه دینی، 20 اردیبهشت‌ماه در مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با حضور کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما و تلویزیون، علی ثابت‌نیا، مدیرعامل مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد.

کیومرث پوراحمد، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در این نشست با اشاره به دوره سه هفته‌ای که در کارگاه فیلم‌سازی همراه با جوانان مشهدی گذرانده است، گفت: در این دوره ایده‌های مختلفی را با یکدیگر بحث کردیم، نسل ما سینمای کلاسیک را دید و الگو گرفت، ما نیز کلاسیک عمل می‌کنیم اما جوانان این نسل جهان دیگری دارند.

وی با اشاره به فیلم گربه و ماهی ساخته شهرام مکری اظهار کرد: دیروز برای سومین بار این فیلم را دیدم، در کشور روسیه ده سال پیش فیلمی در یک پلان با موضوع تاریخ روسیه ساخته ‌شد، اما فیلم گربه و ماهی به لحاظ ساختار در تاریخ سینمای جهان نظیر ندارد و یک پلان بودن فیلم جزو ساختار آن محسوب می‎شود.

این کارگردان با توصیه به تماشای این فیلم به همه مردم، ابراز کرد: کارگردان فیلم گربه و ماهی با امکانات کم در شهر کرمانشاه توانسته است فیلمی با این جذابیت‌ بسازد لذا قطعا جوانان مشهدی نیز چنین قابلیت‌هایی دارند که باید بیشتر به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی مشهد در شعر و ادب فارسی گفت: مشهد، شهر فرهنگی و آزادی است، با توجه به اینکه فیلم‌های سینما تجربه تنها در مشهد، تهران و اصفهان به نمایش در می‌آیند، این فرصت بسیار مغتنمی برای جوانان مشهدی به منظور بروز خلاقیت‌های آن‌ها به شمار می‌رود.

علی ثابت‌نیا، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نیز در این نشست با اشاره به کارگاه تولید فیلم کوتاه دینی گفت: در این کارگاه یه تولید فیلم‌های کوتاه دینی پرداخته شد که یکی از پروژه‌ها در یک روز تولید خواهد شد و تولید بقیه پروژه‌ها دو تا سه روز زمان می‌برد.

وی موضوع فیلم‌های این کارگاه را اخلاقی،‌ اجتماعی و انسانی عنوان کرد و افزود: دو هنرمند در این کارگاه برای ساخت اثر خود از حدیث امام رضا(ع) مبنی بر اینکه مهربانی با مردم نیمی از خرد است، بهره برده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اظهار کرد: رویکرد این مرکز طی دو سال اخیر پرداختن به سینما بوده است که در این راستا قصد داریم مسائل اخلاقی سطح جامعه را در قالب تولیدات سینمایی برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

وی با اشاره به کارگاه‌های دیگری که در طول سال 94 برگزار خواهند شد، یادآور شد: کارگاه‌های دیگری در طول سال برگزار خواهد شد که در زمینه اساتید فیلم کوتاه و به خصوص فیلم‌های صد ثانیه‌ای به آموزش علاقه‌مندان خواهند پرداخت.

ثابت‌نیا از ساخت یک فیلم سینمایی انیمیشن و همچنین تله فیلم انیمیشن 30 دقیقه‌ای با موضوع زندگی امام رضا(ع) خبر داد و ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد کیومرث پوراحمد در مورد فیلم با موضوع امام رضا(ع) گفت: در حال مذاکره با استاد کیومرث پوراحمد و بررسی همکاری با علی خدایی نویسنده این فیلم‌نامه هستیم.

در ادامه نشست مهدی سیم‌ریز، معاون هنری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته به سمت مقوله فیلم و انیمیشن حرکت کرده‌ایم، ابراز کرد: جای خالی حضور اساتید این حوزه را احساس کردیم که در کلام نخست با کیومرث پوراحمد برای تدریس در خصوص تولید فیلم‌های کوتاه دینی به توافق رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه سال 94 با نظارت کامل این اهداف را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: 40 نفر متقاضی حضور در این دوره کارگاهی بودند، 15 نفر به عنوان اعضای گروه دوره را گذراندند که خروجی آن ساخت و تولید پنج فیلم کوتاه دینی بود که اواسط خرداد ماه شاهد پخش آن‌‎ها خواهیم بود.

captcha