روایت دلدادگی شهید اکبر منصوری در مکتب سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 3281163
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

روایت دلدادگی شهید اکبر منصوری در مکتب سیدالشهدا(ع)

گروه اجتماعی: عالم بر محورعشق می‌چرخد و شهید اکبر منصوری یکی از دلدلگان مکتب سیدالشهدا(ع) است که بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه دارخوین به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، عالم بر محورعشق می‌چرخد و اگر عشق محور این عالم است باید سلطان این عرش را بنگری که سلطان عشق است یعنی سیدالشهدا(ع) که امام عشاق بوده و شهدا سربازان امام عشق هستند.

دیروز، 19 اردیبهشت‌ماه سالروز دلداد‌گی اکبر منصوری، از سیل عشاق سیدالشهدا(ع) بود که جان خویش را در راه دفاع از ارزش‌های الهی تقدیم انقلاب کرد.

شهید اکبر منصوری، رزمنده غیور زنجانی در یکم مرداد سال 1338 در محله نایب آقا در زنجان بدنیا آمد. ایشان تحصیلات متوسطه را در رشته الکترومکانیک در هنرستان فنی شهید مطهری به پایان برد.

با اوجگیری انقلاب اسلامی فعالیت انقلابی خود را بیشتر کرد به طوری که از طرف ساواک شناسایی شد و مدتی مجبور به ترک زنجان و اقامت در بندرعباس  شد.

در سال 1359 با آغاز جنگ به جبهه‎های شمال غرب و دهلران اعزام شد. و در این ماموریت از ناحیه صورت و فک در اثر اصابت ترکش خمپاره مجروح شد و در بیمارستان اهواز بستری شد.

وی در عملیات بیت‎المقدس فرماندهی گردان سلمان را برعهده داشت به هنگام عملیات تمام نقشه را برای افراد خود کاملاً توضیح می‌داد و به آنان سفارش می‎کرد که اسیر بگیرند. چرا که این مسئله جنبه تبلیغاتی مهمی دارد.

پس از اتمام مرحله اول عملیات بیت‎المقدس، درحالیکه در منطقه دارخوین منتظر مرحله دوم عملیات بودند، بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ، در روز 19 اردیبهشت‌ماه 1361 به شهادت رسید.

captcha