از هشدار سازمان پزشکان بدون مرز تا تقدیر یمنی‌ها از موضع نصرالله
کد خبر: 3272226
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
آخرین اخبار از تحولات یمن /

از هشدار سازمان پزشکان بدون مرز تا تقدیر یمنی‌ها از موضع نصرالله

گروه بین‌الملل: سازمان پزشکان بدون مرز اوضاع در بسیاری از مناطق یمن به ویژه در زمینه بهداشتی را مصیبت‌بار توصیف کرد و نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأنت)، رئیس هیئت سازمان پزشکان بدون مرز در یمن اعلام کرد: شمار زیادی از زخمی‌ها در یمن مکانی برای درمان آنان وجود ندارد.
وی افزد: بسیاری از سازمان‌های امدادرسانی نیز برای رساندن دارو به بیماران به علت بمباران پی در پی جنگنده‌های سعودی با مشکل مواجه هستند.
رئیس هیئت سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به این که اکنون بسیاری از شهروندان یمنی برای دسترسی به آب، غذا و کمک‌های پزشکی با مشکل مواجه هستند، ایجاد فضایی برای فرود هواپیماهای این سازمان برای انتقال تجهیزات و کمک‌های پزشکی را خواستار شد.
تقدیر رهبران گروه‌های یمنی‌ از مواضع سیدحسن نصرالله
پایگاه خبری «العهد» لبنان گزارش داد: شماری از رهبران و شخصیت‌های برجسته یمن با ارسال پیام‌هایی، از مواضع دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمایت از ملتشان تقدیر و تشکر کردند.
شماری از شخصیت‌های برجسته یمن و رؤسای نهادهای غیردولتی با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای از مواضع شجاعانه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در قبال تحولات یمن و دفاع از ملت مظلوم و تحت تهاجم عربستان سعودی، تقدیر و تشکر کردند.
«شورای اسلامی زیدی یمن»، «شورای اسلامی شافعی»، «شورای اسلامی صوفی» و‌ «انجمن علمای یمن»،‌ با ارسال پیام‌هایی از مواضع حمایتی سید نصرالله تقدیر کردند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در چندین سخنرانی اخیرش به تشریح تحولات یمن پرداخته و عوامل تجاوز و اهداف اصلی حملات آمریکایی سعودی به یمن را بازگو کرده است.
سیدحسن نصرالله در سخنرانی سه شنبه گذشته تاکید کرد که عملیات طوفان قاطع در یمن شکست خورد.
تظاهرات امروز مردم یمن در محکومیت تجاوز آل‌سعود
شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن گزارش داد: کمیته عالی انقلاب یمن در فراخوانی از مردم صنعاء خواسته است که عصر امروز، 18 اردیبهشت‌ماه، در میدان التغییر در محکومیت حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به یمن تجمع کنند.
قرار است این تجمع با شعار «محاصره و تجاوزگری، نسل کشی یک ملت است» برگزار شود.
سازمان ملل: ۱۴۰۰ یمنی در تجاوزات هوایی عربستان کشته شدند
پایگاه خبری العالم گزارش داد: سازمان ملل متحد اعلام کرد: دست‌کم ۱۴۰۰ نفر از مردم یمن از آغاز تجاوزات هوایی عربستان سعودی تاکنون به شهادت رسیده‌اند.
در گزارش یوهانس فایردیرکلاوف، هماهنگ کننده امور انسانی دریمن وابسته به سازمان ملل همچنین تاکید شده است که در این حملات  که از ششم فروردین ماه امسال آغاز شده نزدیک به شش هزار نفر مجروح شده اند.
کلاوف در گزارش خود اعلام کرد که بیشتر قربانیان شهروندان عادی یمنی هستند.
وی خواستار فراهم شدن امکان خارج کردن شهروندان از مناطق زیر بمباران و پایبندی طرفین به قوانین حمایت از شهروندان براساس قوانین بین‌المللی شد.
هماهنگ کننده امورانسانی سازمان ملل در یمن خواستار برقراری آتش بس به منظور خروج شهروندان از مناطق زیر بمباران و اجازه یافتن سازمان های کمک‌رسان به ارسال کمک های ضروری برای مردم شد.
کلاوف از کشته و مجروح شدن بسیاری از شهروندان در بمباران ها ابراز تاسف کرد و گفت که گزارش ها حاکیست که در بمباران های هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان مناطق و تجمعات شهروندان و تأسیسات زیربنایی عربستان  هدف قرار می گیرد.
این در حالی است که منابع نظامی و بیمارستانی یمن گزارش دادند که از آغاز تجاوزات عربستان به یمن تاکنون بیش از سه هزار نفر از غیرنظامیان یمنی جان خود را از دست داده‌اند.
تصمیم بانک توسعه اسلامی برای بازسازی یمن
یک مسئول بلندپایه در بانک توسعه اسلامی از تصمیم این بانک برای بررسی مشارکت در بازسازی یمن خبر داد.
تصمیم بانک توسعه اسلامی برای بازسازی یمن
احمد مصباح الصادق، مدیر بخش عملیات بانکی قطر در بانک توسعه اسلامی اعلام کرد: بانک توسعه اسلامی در نظر دارد مسئله مشارکت در بازسازی یمن را بررسی کند.
وی افزود: این بانک ابتدای امسال توافق کرد که 100 میلیون دلار برای حمایت از برنامه های مرحله ای ثبات و توسعه یمن اختصاص دهد که به علت بروز جنگ متوقف شده است.
این مقام مسئول افزود: حدود 10 تا 20 میلیون دلار از این مبلغ برای طرح‌های زیربنایی، اشتغال جوانان و موارد دیگر هزینه خواهد شد.
الصادق در پایان گفت: بانک توسعه اسلامی درحال مذاکره با وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی یمن است تا چارچوب‌های کمک به این کشور جنگ زده را در بخش کمک‌های انسانی و بازسازی این کشور تعیین کنند.

captcha