واردات بی‌رویه کالاهای لوکس؛ علت تأکید رهبر انقلاب بر استفاده از تولیدات داخلی
کد خبر: 3258275
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
نادر قاضی‌پور عنوان کرد:

واردات بی‌رویه کالاهای لوکس؛ علت تأکید رهبر انقلاب بر استفاده از تولیدات داخلی

گروه اقتصاد: عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی اظهار کرد: واردات خودروهای لوکس خارجی و خودروهای چینی بی‌خود و بی‌مصرف که همگی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت بر سر این مردم آمد، از مهم‌ترین عوامل تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از کالاهای تولید داخل است.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران مبنی بر اینکه مسئولان کشور استفاده از کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل وجود دارد را بر خود حرام کنند اظهار کرد: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی چندین سال است که حکم صادر می‌کنند همه تلاش ‌مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه در راستای حمایت از تولید ملی باشد و در این جلسه هم بر این نکته تأکید کردند تا دولت در این راستا گام بردارد.

تولید ملی؛ اولویت اصلی اقتصاد در شرایط کنونی

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این جلسه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مأمور کردند که دولت هرچه می‌خرد و مورد استفاده قرار می‌دهند از محصولات ساخت داخلی باشد تا موجبات تقویت تولید ملی و استفاده از کالاهای ایرانی فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: هرکس سوار یک ماشین ایرانی شود باعث ایجاد شغل برای یک خانواده ایرانی شده و هرکس سوار یک ماشین خارجی شود یک خانواده ایرانی را با بیکاری مواجه می‌کند که تبعت اقتصادی منفی به دنبال دارد؛ لذا تولید ملی برای ما در این بحبوحه از اولویت‌های اصلی اقتصاد است.

آثار افزایش تولید ملی

قاضی‌پور با اشاره به آثار گسترش تولید ملی در کشور تأکید کرد: تولید ملی باعث مقابله با تحریم‌های بین‌المللی و تهدیدات اقتصادی خارجی خواهد شد، گردش مالی در داخل را افزایش می‌دهد، موجبات ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم می‌کند و زمینه کاهش واردات کالاهای خارجی و افزایش صادرات کالاهای ساخت داخل را فراهم خواهد کرد.

نماینده ارومیه در خانه ملت ادامه داد: با این اوصاف همه ایرانیان باید بدانند که علاوه بر تبلیغ و ترویج کالای ایرانی، چنین کالاهای را هم خریداری کنند و تنها در اینصورت است که علاوه بر افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل، صادرات هم افزایش پیدا خواهد کرد و این خواست مقام معظم رهبری برای رفع مشکلاتی همانند بیکاری هم مؤثر است.

واردات گسترده خودروهای لوکس به کشور

قاضی‌پور در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه چیزی باعث شده است تا رهبر معظم انقلاب تا این اندازه بر لزوم استفاده از کالاهای تولید داخل تأکید کنند؟ اظهار کرد: بنده معتقدم واردات خودروهای لوکس خارجی و خودروهای چینی بی‌خود و بی‌مصرف که همگی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت بر سر این مردم آمد، از مهم‌ترین عواملی است که موجب تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از کالاهای تولید داخل شده است.

captcha