امام خمینی(ره) احیاگر اعتکاف بود/ لزوم مراقبت از فضلیت‌های کسب‌شده دراعتکاف
کد خبر: 3247223
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
آیت‌الله مجتهد شبستری:

امام خمینی(ره) احیاگر اعتکاف بود/ لزوم مراقبت از فضلیت‌های کسب‌شده دراعتکاف

گروه اجتماعی: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر سنت حسنه اعتکاف بود، افزود: بعد از انقلاب اسلامی سنت اعتکاف هر سال از رونق بیشتری برخوردار شد و امروز ۷۰ درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شامگاه روز گذشته، 12 اردیبهشت درجمع معتکفین مسجد جامع تبریز با اشاره به جایگاه سنت حسنه اعتکاف در متون دینی، اظهار کرد: ماه رجب، ماه توبه و استغفار و راز و نیاز با پروردگار متعال است که سنت اعتکاف، وسیله تقرب هرچه بیشتر بندگان به عرش الهی می‌گردد.

وی اثرات روحی و معنوی اعتکاف را در افراد بسیار تأثیرگذار دانست و بر بهره‌گیری کامل از ایام‌‎البیض دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن تأکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) احیاگر سنت حسنه اعتکاف بود و بعد از انقلاب اسلامی این مراسم معنوی هرسال از رونق بیشتری برخوردار شده و امروز 70 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند؛ لذا بر مسئولان واجب است تا از این فرصت برای جذب جوانان به صراط مستقیم بهره جویند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر لزوم مراقبت از فضلیت‌های کسب‌شده دراعتکاف، آلوده نکردن وجود و نفس خویشتن به امور تباه‌کننده ثواب اعمال و عبادات و حفظ حسن اخلاق و معاشرت با مردم را ازجمله راهکارهای این امر دانست.

آیت‌الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اسف‌بار مردم یمن و جنایات وحشیانه آل‌سعود در یمن اشاره کرد و افزود: قوم آل‌سعود خود را خادم حرمین معرفی می‌کنند درحالی که آنان خائن حرمین بوده و شریعت الهی را روی زمین نقض کرده‌اند؛ لذا ضرورت دارد تمامی معتکفان و مردم مسلمان برای پیروزی مردم یمن دعا کنند.

captcha