«رسم دلدادگی» به بازار نشر آمد
کد خبر: 3167110
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
داستانک‌هایی درباره زنان فعال دفاع مقدس؛

«رسم دلدادگی» به بازار نشر آمد

گروه ادب: کتاب «رسم دلدادگی» که به قلم منیژه جانقلی در قالب مجموعه داستانک و درباره زنان فعال انقلاب و دفاع مقدس نوشته شده است، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «رسم دلدادگی» نگاهی خاص به سیره شهدا و منش زندگی شیرزنان عرصه جهاد و شهادت دارد.
با خواندن سطر سطر این کتاب با گوشه‌هایی از منش و شخصیت همسران و مادران شهید امثال نادره عزیزی‌بیک، خواهر دو شهید؛ شهیده شاه زنان سرزمانی، مادر دو شهید؛ فاطمه ناهیدی، نخستین زن اسیر ایرانی و زهرا محمودی (معروف به مادر جبهه) و دیگران آشنا می‌شویم.
در متن این اثر می‌خوانیم: «می‌دانست رزمنده‌ها در تیررس عراقی‌ها قرار دارند. می‌دانست اگر سرشان را بالا بگیرند، هدف تیراندازی‌های عراقی‌ها قرار خواهند گرفت. برای همین به خواهران بخش تدارکات گفته بود که باید دقت کنند. باید با احتیاط از داخل کانال بگذرند. نگاه که کرد، حرکت بچه‌ها به صورت خزنده و سینه‌خیز بود. مسیری را که قرار بود طی کنند پیچ در پیچ بود. با زحمت از این مسیر گذشتند. بسیجی‌ها که چشم‌شان به این خواهرها افتاد، تعجب کردند. نیم‌خیز آب، غذا و وسایل ضروری امدادرسانی را تحویل دادند و به همان شکل از همان مسیر برگشتند. آن هم با چادرهایی خاکی و پاره.»
کتاب «رسم دلدادگی» در 96 صفحه از سوی نشر «امینیان» منتشر شده است.

captcha