علی آهی چهره ماندگار عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) بود
کد خبر: 3096818
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

علی آهی چهره ماندگار عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) بود

کانون خبرنگاران نبأ/ الهه دهقانی: روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در پی درگذشت استاد حاج علی آهی، رئیس خانه مداحان کشور طی پیام تسلیتی علی آهی را چهره ماندگار عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) خواندند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در پی درگذشت استاد حاج علی آهی رئیس خانه مداحان کشور پیام تسلیتی منتشر کرد. در متن این پیام  آمده است:

استاد حاج علی آهی چهره ماندگار عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) و پرچمدار شعر آئینی سال‌ها افتخار خدمت‌گزاری به آستان اهل بیت(ع)‌ را داشت و در درگاه قبله‌ احرار و سلطان آزادگان حضرت سیدالشهدا(ع) عرض ادب و اخلاص می‌‌کرد و در تعظیم شعائر دینی و ‌ترویج و نشر معارف ولایی همت والا داشت.

گرچه آن وجود گرانقدر به ندای حق لبیک گفت و سایه پر مهر و محبتش را خانواده و بازماندگان بر سر خود احساس نمی‌کنند، اما ثمره زندگی آن مرحوم که با بهره‌گیری از چشمه زلال عاشورا، مشعل فروزان مجالس حسینی را روشن نگه می‌داشت برگ زرینی است که در پرونده این شاعر آئینی می‌درخشد.

اداره تبلیغات اسلامی کاشان رحلت این شاعر وارسته و پیرغلام با اخلاق و با ادب اهل‌بیت(ع) را به جامعه مداحان و هیئات مذهبی کشور و نیز خانواده محترم مرحوم حاج علی آهی تسلیت می‌گوید و برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جاویدان آرزو می‌کند.

یادآور می‌شود؛ حاج علی آهی رئیس خانه مداحان کشور، از بهمن‌ماه سال ۹۳ به‌دلیل کسالت در بیمارستان بستری شد و پس از بهبودی به منزل بازگشت و تحت مراقبت بود.

با وخامت حال این شاعر آئینی، وی روز گذشته به بخش ICU بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران منتقل شد و شب گذشته در سن ۸۷  سالگی  دار فانی را وداع گفت. وی سال‌ها نزد علمای بزرگ تلمذ کرده و در عرصه شعر و مداحی صاحب‌نظر بود.

captcha