جشنواره سراسری قرآن و عترت جوانان هلال احمر فارس از نگاه ناظران/ لزوم برپایی کارگاه‌های آموزشی
کد خبر: 2897125
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴

جشنواره سراسری قرآن و عترت جوانان هلال احمر فارس از نگاه ناظران/ لزوم برپایی کارگاه‌های آموزشی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در مرحله استانی نخستین جشنواره سراسری قرآن و عترت جوانان هلال احمر استان فارس، علی اکبر حنیفی و نجات صحاف ناظران بخش آقایان و بانوان اعزامی سازمان جمعیت هلال احمر کشور به این استان بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مرحله استانی نخستین جشنواره سراسری قرآن و عترت جوانان هلال احمر در استان فارس طی روزهای 5 و 6 اسفند ماه جاری در دو بخش بانوان و آقایان در شیراز برگزار شد.
در این مسابقات دو ناظر از سازمان هلال احمر کشور به استان فارس اعزام شده‌ بودند که نظارت بخش آقایان علی اکبر حنیفی، داور بین‌المللی قرآن کریم کشورمان و بخش بانوان نیز نجات صحاف از داوران برجسته کشورمان به عهده داشتند.
علی اکبر حنیفی، ناظر جشنواره سراسری قرآن و عترت هلال احمر اعزامی به استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به ارزیابی این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات شروع بسیار خوبی بود و به نحو بسیار خوبی در استان فارس برگزار شد.
وی ابراز کرد: سطح تلاوت‌ها بعضاً خیلی خوب بود اما برخی دیگر متوسط بود که باید بر روی آن‌ها کار شود ضمن اینکه در این بخش ممتاز نداشتیم.

لزوم برپایی کلاس‌های آموزشی برای متسابقان
حنیفی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که برای ارتقای سطح مسابقات، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی حتی به صورت چند روزه برگزار شود.
این داور بین‌المللی قرآن کریم کشورمان گفت: همچنین از اساتید در رشته‌های مختلف حفظ،‌ تجوید، لحن، ابتدا، آشنایی با مفاهیم قرآن و غیره نیز در این دوره‌های آموزشی جهت ارتقای سطح متسابقان استفاده شود.

گستره سراسری و رشته‌های متعدد؛ بزرگترین حسن نخستین دوره مسابقات
حنیفی در بخش پایانی خود به برگزاری این مسابقات اشاره و اظهار کرد: یکی از بهترین کارهایی که سازمان هلال احمر کرده، این است که این جشنواره قرآنی را برای اولین بار در سطح سراسری، وسیع، بزرگ و گسترده با رشته‌های متعدد برگزار کرده است.
بنا بر این گزارش، نجات صحاف، ناظر بخش بانوان این مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: این مسابقات به نحو بسیار عالی در استان فارس برگزار شد.

استقبال و نظم مسابقات بسیار عالی بود
وی افزود: با توجه به اینکه این مسابقات برای نخستین بار به صورت سراسری برگزار شده است، اما استقبال از آن بسیار خوب و بی‌نظیر بود و تمام برنامه‌های آن با نظم و ترتیب بسیار خوبی برگزار شد.
نجات صحاف در ادامه در پاسخ به اینکه پیشنهادات شما برای ارتقای سطح کمی و کیفی این مسابقات در دوره‌های آینده چیست؟ گفت: باید کلاس‌های آموزشی در طول سال برای متسابقان برگزار شود به خصوص اینکه بانوان در بخش فعالیت‌های قرآنی بسیار علاقه‌مند هستند.

کارگاه‌های آموزشی در طول سال برگزار شود
وی با تأکید بر اینکه در هنگام نزدیک شدن به ایام مسابقات باید کارگاه‌های آموزشی مناسب نیز برگزار شود، گفت: قطعاً برگزاری این کارگاه‌ها در ارتقای کیفی مسابقات نقش بسزایی خواهد داشت.
نجات صحاف همچنین بر لزوم دوره‌های آموزشی و کارورزی برای داوران نیز تأکید کرد و افزود: اگر چنین اقدامی انجام شود مسلماً شاهد برگزاری یک مسابقات با کیفیت‌تری خواهیم بود.

captcha