راه‌یابی 15 نفر به مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت هلال احمر خراسان جنوبی
کد خبر: 2865214
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

راه‌یابی 15 نفر به مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت هلال احمر خراسان جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از راهیابی ۱۵ نفر به مرحله استانی اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت که ۳۰بهمن‌ماه تا اول اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند،رضا قاسمی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند گفت: در  سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه اعضای سازمان جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که فلسفه وجودی تشکیل سازمان جوانان حضور مؤثر، فعال و متعهدانه جوانان و نوجوانان در ارائه خدمات بشردوستانه و خیرخواهانه است، تلاش در جهت مستحکم کردن، پیوند آنان با قرآن و تربیت اسلامی امری مهم و ضروری است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند با بیان اینکه مسابقات مذکور در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در شعبه جمعیت هلال احمر بیرجند برگزار شد.

قاسمی بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت ترتیل،قرائت تحقیق، اذان، حفظ جزء‌ دو، پنج، ده، بیست و حفظ آیات موضوعی، حفظ احادیث موضوعی، مفاهیم قرآنی و دل نوشته در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را جذب، هدایت و آشنا نمودن نسل جوان با فرهنگ قرآن و عترت، تقویت روحیه خدمت، احسان، ایثار و ازخودگذشتگی همنوعنان و تمسک به ثقلین به عنوان تنها راه رستگاری و گسترش و ترویج معارف دینی و قرآنی اعضای سازمان جوانان هلال احمر و کارکنان عنوان کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند یادآور شد: در این جشنواره 9نفر از برادران در رشته‌های اذان،حفظ دو جزء،حفظ پنج جزء،ده جزء قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، مفاهیم، احادیث موضوعی،آیات موضوعی و 6 نفر از خواهران در رشته‌های ترتیل، تحقیق، حفظ دو جزء، پنج جزء، 10 جزء و بیست جزء قرآن کریم شرکت می‌کنند.

captcha