اهانت غرب به ساحت پیامبر اعظم(ع) نشانه اوج درماندگی غرب است
کد خبر: 2732293
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴

اهانت غرب به ساحت پیامبر اعظم(ع) نشانه اوج درماندگی غرب است

گروه فعالیت‌های قرآنی:امام جمعه موقت قزوین از اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) به عنوان اوج درماندگی دشمنان اسلام و نشانه پیروزی منطق اسلام در کشورهای غربی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در نشست هفتگی تفسیر قرآن در آستان مبارک امام‌‎زاده اسماعیل (ع) قزوین که دیشب، 29 دی برگزار شد، بیان کرد: اهانت دشمنان اسلام به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) نشان دهنده اوج استیصال و درماندگی آنان است و می خواهند با این کار خود نشان دهند که در این دشمنی کارد به استخوانشان رسیده است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران هم وقتی رژیم شاه به امام خمینی(ره) اهانت کرد طولی نکشید که اهانت کنندگان سرنگون شدند  و همه اینها نشان از پیروزی منطق اسلام در سرزمین های دیگر و وعده خداوند در آیه 2 سوره نصر « وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا: و مردم را ببینی گروه گروه وارد دین خدا می‏شوند» است.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: در حالی که دشمنان اسلام، سخیف‌ترین اهانت‌ها را به مقدسات اسلامی روا می دارند برخی از مسئولین با عاملان اصلی و دشمنان مسلمین در خیابان های کشورهای غربی قدم می زنند و رسانه‌های غرب هم با بی شرمی عکس این حرکت‌‎ها را انتشار می‌دهند.

مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: عاملان این حرکت‌ها باید هر چه زودتر به خود بیایند و راه خود را از راه امام راحل(ره)، انقلاب و ارزش های دینی جدا کنند و به جای خالی کردن خشم خود بر مومنین و دلسوزان نظام عصبانیت و خشم خود را بر اهانت کنندگان بر مقدسات خالی نمایند.


حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه شیطان با زیبا جلوه دادن کارها به فریب برخی افراد می پردازد، ادامه داد: انسان‌هایی که در مسیر شیطان گام برمی دارند شیطان کارهای آنها را رنگ آمیزی کرده و زیبا جلوه می‌دهد و اگرچه عملکرد این افراد دارای رنگ و بوی دینی، اسلامی و انقلابی است اما کاملاً همسو با نقشه‌های شیطان و در مسیر برآورده کردن افکار شیطانی است.

مفسر قرآن، از بزرگ جلوه دادن دشمن به عنوان ویژگی دیگر شیطان نام برد و خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که شیطان انجام می دهد این است که در جبهه‌های جنگ و در برخورد با دشمن به بزرگ نمایی او می پردازد و اینکه عده ای اظهار می کنند که اگر امریکا بمبی بیاندازد ما هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم گفته‌ای شیطانی و خلاف واقع است چرا که دارای موشک‌ها و صلاح‌هایی هستیم که ترس در دل دشمن‌ها می‌اندازد.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین از ایجاد فراموشی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شیطان نام برد و گفت: شیطان سعی می‌کند تا ما را نسبت به گذشته خود غافل کند و ما یادمان برود که کجا و چگونه بودیم و بدی‌ها و دشمنی‌ها و مواضع ایمانی و قرآنی خود را فراموش کنیم.
وی افزود: امروزه هم شیطان بزرگ سعی می کند تا ما دستور فرماندهان امریکایی برای به رگبار بستن مردم در تهران، جاسوسی های عمال او در لانه جاسوسی، قتل وعام ها، سرقت اموال و بیت‌المال و تمام جنایت‌های امریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی را فراموش کنیم و با آنها از در دوستی درآییم.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به ویژگی‌های شیطان گفت: ایجاد دشمنی، نفرت و کینه بین کسانی که باید دارای رابطه حسنه‌ای باهم باشند از جمله ویژگی‌های شیطان است و در جبهه داخلی باید با دشمنی و در جبهه خارجی با دشمن جنگید.

امام جمعه موقت قزوین وعده دادن و آرزو سازی را ویژگی دیگر شیطان برشمرد و عنوان کرد:  شیطان سعی می کند تا با دادن وعده های دروغین و آرزوسازی ها طولانی اهل ایمان را از مسیر حق منحرف سازد و فریب خوردگان حیله های شیطان هم خیال می کنند که می توانند با امیدواری به این وعده ها و آرزوها به اهداف خود برسند در حالی که این گونه نیست و وعده دادن و آرزو سازی از جمله راه های فریب توسط شیطان است.

وی افزود: دل بستگی به وعده برداشته شدن تحریم های امریکا و یا آزاد کردن  پول های بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی نمونه و مصداق بارز این وعده دادن و آرزوسازی شیطان است که عده ای به این وعده ها دل بسته و آرزوی برآورده شدن آنها را دارند در حالی که فریبی بیش نیست و کره شمالی نمونه ای عالی از عملکرد دشمنان در این عرصه است.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: قرآن کریم در آیات متعددی پرده از فریب ها و حیله های شیطان برداشته و اگر ما نسبت به این گفته‌های صریح قرآن گوش ندهیم و فریب وعده‌های شیطان را بخوریم و در دام آن گرفتار شویم هیچ عذری نداریم و هم در دنیا و هم در آخرت از خاسران خواهیم بود.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: شیطان در عین فریب منافقین و افراد سست ایمان وقتی که به انسان های اهل ایمان و توکل می رسد هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و هر نقشه ای که می کشد سرش به سنگ می خورد.

captcha