دشمن از مبانی ناب قرآن هراس دارد/ هتک حرمت به پیامبر(ص)؛ توطئه‌ جریانات انحرافی
کد خبر: 2719378
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی:

دشمن از مبانی ناب قرآن هراس دارد/ هتک حرمت به پیامبر(ص)؛ توطئه‌ جریانات انحرافی

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام حسینی‌پور بااشاره به اینکه دشمن از رویارویی جوامع بشری با اسلام و آشنایی با مبانی ناب قرآن هراس دارد، افزود: هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر رحمت از سوی جریانات انحرافی و موهن اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در پی هتک حرمت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از استان مرکزی، با ابراز تأسف از بروز چنین رخدادهای اسفباری، گفت: بروز و ظهور جریانات انحرافی و موهن از دیرباز آغاز و قطعا‍ً تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه دارد.

وی با بیان این مطلب که دشمن از رویارویی جوامع بشری با اسلام و آشنایی با مبانی ناب قرآن هراس داشته و از هر ظرفیت و توانی برای مقابله با اسلام استفاده می‌کند، اضافه کرد: بیگانگان و جوامع استکباری با انتشار چنین صحنه‌های موهنی قصد دارند تا اعتقادات جوامع اسلامی را به سخره بگیرند؛ اما مسلمانان در اقصی نقاط جهان باید هشیار باشند و با تمامی توان از معارف اسلامی دفاع کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در ادامه ضمن اشاره به این نکته که با اعلام خبر رسالت توسط پیامبر(ص) بزرگان قریش با ایشان به مخالفت پرداخته و این مخالفت و دشمن‌ستیزی با اسلام و آن حضرت 13 سال به طول انجامید، گفت: امروز نحوه مخالفت با اسلام به‌واسطه توسعه فناوری و تکنولوژی متفاوت است؛ بنابراین بسیار لازم است که دشمنان از دقت نظر بیشتری برخوردار باشند.

وی مظلومیت پیامبر(ص) را عالم‌گیر و در تمامی اعصار دانست و اضافه کرد: امروز به‌واسطه تهاجماتی که در جهان اتفاق می‌افتد کمتر از صدر اسلام نیست؛ از این‌رو جوامع مسلمانان باید بدانند که تحت هیچ شرایطی از اسلام و ارزش‌های نهادینه شده در این دین اسلامی برندارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن امروز به‌واسطه تجهیز رسانه‌های دیداری و شنیداری و گستردگی تبلیغات سوء علیه اسلام ناب محمدی قصد دارد با اسلام به مبارزه پرداخته و ارزش‌های این دین را با طراحی اهداف ضدارزشی به چالش کشاند، افزود: مسلمانان یکپارچه و متحد دست در دست یکدیگر داده و تمامی فتنه و افکار مخرب دشمنان را به خودشان بازمی‌گردانند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در بخشی دیگر از سخنان خویش به تکالیف و وظایف جوامع مسلمان به‌ویژه اصحاب رسانه، اصحاب قلم و عالمان، اظهار کرد: برای مقاله با این توطئه‌ها و افکار شوم دشمنان باید از تجهیزات قوی همچون رسانه‌ها و کتابت در جراید استفاده کرده و مردم نیز با در پیش گرفتن رفتار و اخلاق محمدی سدی محکم برابر این اقدامات شوم باشند.

شعله‌ور شدن موج اسلام‌ستیزی در اروپا

وی با بیان این‌که موج اسلام‌خواهی و گرایش اروپاییان به اسلام موج اسلام‌ستیزی را در دشمنان شعله‌ورتر می‌کند، اظهار کرد: برخی مردم روشنفکر و جویای حقیقت جوامع غربی با مطالعه موازین اسلامی به اسلام ناب گرایش پیدا کرده و درصدد هستند تا مبانی و مفاهیم قرآنی و اسلامی را در زندگی خویش پیاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان در پاسخ به تصورات غلط دشمنان که می‌پندارند که توان مقابله با اسلام را دارند؛ اظهار کرد: بدون شک اگر قرار بود اسلام با تغییر و چالش روبه‌رو باشد تاکنون با مشکل مواجه شده بود؛ چراکه دشمنی دشمنان قسم‌خورده اسلام قدمتی دیرینه دارد و اگر قرار بود اسلام از بین رود تا به‌حال از بین رفته بود.

وی درادامه گفت: بدون تردید مانایی اسلام و قرآن از عنایات ویژه حضرت باریتعالی و همت تمامی جوامع اسلامی است؛ چراکه مسلمانان در هیچ از برهه‌های زمانی که دشمن قصد توهین و اهانت دارد واکنش نشان داده و اجازه نمی‌دهند کوچکترین خدشه‌ای به اسلام وارد شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور عالم بودن، آشنایی به احکام اسلامی و عامل بودن به موازین دینی را از اهم وظایف مسلمانان در مقابل فتنه‌های دشمنان و بروز چنین اقدامات اسفناکی خواند و اضافه کرد: نوجوانان و جوانان که هسته مرکزی فعالیت‌های دشمنان را تشکیل می‌دهند باید با مسلح شده به سلاح ایمان و اعتقادات وافر خود را از اسارت در دام فتنه‌جویان رهایی بخشند.

توطئه دشمن با ایجاد گروهک‌ها

وی با بیان اینکه برخی از مسلمانان با استفاده از اسم اسلام زمینه اسلام‌هراسی را فراهم کردند، اظهار کرد: دشمنان با تشکیل و تجهیز گروهک‌هایی همچون داعش النصره و غیره قصد دارند تا مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و از این اختلاف و تفرقه به نفع خویش استفاده کنند.

حسینی‌پور درادامه سخنان خویش مردم را به شناخت اسلام و عمل به موازین و احکام این دین مقدس را از جمله عناصر مقابله با فتنه‌جویی دشمنان بیان کرد و افزود: به طور قطع و یقین شناساندن موازین اسلامی و دینی از وظایف و تکالیف اصحاب قلم است؛ چراکه این عزیزان با استفاده از فنون نگارشی می‌توانند بهتر از سایر افراد در این عرصه تأثیرگذار باشند.

پرهیز از اسلام آمریکایی

وی با بیان اینکه تمامی مسلمانان باید در اقدامی بسیج‌گونه از اسلام آمریکایی که تمامی ارزش‌های اسلام ناب را با خطر مواجه کرده است پرهیز کرده و فاصله بگیرند، افزود: خداوند متعال ضمیر پاک و حقیقت‌جوی را در سرشت تمام انسان‌ها قرار داده است؛ بنابراین تمامی افرادی که از این باور و حقیقت فاصله نگرفتند به‌دنبال سیراب کردن ضمیر خویش به اسلام و حقایق نهفته در این دین الهی هدایت می‌شوند.

حسینی‌پور در ادامه ضمن محکوم کردن این اقدام موهن و اسف‌بار به جامعه اسلامی هشدار داد؛ مراقب تمامی اقدامات و توطئه‌های دشمنان باشند و از فتنه‌انگیزی و اقدام نسبت به ساحت مقدس پیامبر(ص) و دیگر اوصیای الهی کوتاهی نکنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در پایان خانواده‌ها را به تشویق فرزندان به آشنایی و انس هرچه بیشتر با اسلام ناب و مبانی قرآن کریم توصیه کرد و گفت: آشنایی و شناخت نوجوانان با سبک و سیره نبی مکرم اسلام(ص) آنان را برابر فتنه دشمنان بیمه می‌کند.

captcha