مأنوس کردن سربازان و درجه‌داران وظیفه با قرآن؛ گامی مطلوب در فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح
کد خبر: 2683053
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
آل‌هاشم تأکید کرد:

مأنوس کردن سربازان و درجه‌داران وظیفه با قرآن؛ گامی مطلوب در فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: تلاش‌مان بر این است افرادی که دوره سربازی‌شان را به عنوان افسر وظیفه، درجه‌دار وظیفه و سرباز وظیفه در ارتش می‌گذرانند، با قرآن مأنوس کنیم و این گامی مطلوب در فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره ارزیابی روند عملکرد فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح، گفت: خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد کل نیروهای مسلح بین نیروهای ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی انجام گرفته است، افق خوبی را برای رسیدن به نقطه مطلوب پیش‌بینی و ترسیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم بهتر از امروز، قدم‌هایی را بین کارکنان پایور و وظیفه و به ویژه خانواده‌ها برداریم چراکه اعتقادمان بر این است که امروزه تهاجم فرهنگی دشمن بیش از همیشه فرزندان و خانواده‌های آنان را مورد هجمه قرار داده است.

آل‌هاشم عنوان کرد: اگر به شهرک‌های مسکونی مراجعه کنید، می‌بینید همسران کارکنان و فرزندان اعم از دختران،  پسران و کارکنان ارتش در موفقیت‌های قرآنی پیشتاز هستند.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و توجه و اهتمام ایشان به قرآن کریم، بیان کرد: تلاش‌مان بر این است افرادی که دوره مقدس سربازی‌شان را چه به عنوان افسر وظیفه، چه به عنوان درجه‌دار وظیفه و چه به عنوان سرباز وظیفه در ارتش می‌گذرانند، با قرآن مأنوس کنیم، کما اینکه این کار را کرده‌ایم و این امر گامی مهم در روند ارتقای فعالیت‌های قرآنی این سازمان است.

آل‌هاشم اظهار کرد: امیدواریم که برگزاری فعالیت‌های قرآنی در روند مأنوس کردن آنها با این معجزه جاوید در بحث کارکنان پایور، دانشجویان دانشگاه‌های ارتش نیز همین گونه باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های ارتش امروزه واقعاً نمونه است، تصریح کرد: برای نمونه امسال در ایام اعتکاف که در ایام ماه رجب برگزار شد، بیش از 10 هزار معتکف در بین دانشجویان دانشگاه‌های افسری و میان کارکنان ارتش داشته‌ایم که این به برکت حاکم شدن فرهنگ قرآنی میان ارتشیان چه در بخش کارکنان پایور و چه کارکنان وظیفه است.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در پایان ابراز امیدواری کرد: تلاش کنیم فعالیت‌های قرآنی که امروزه در نیروهای مسلح به ویژه آجا انجام می‌گیرد، گسترش دهیم تا به نقطه مطلوب برسد.

captcha