استفاده از ظرفیت وحدت شیعه و سنی در راستای تقویت مؤلفه‌های ارزشی
کد خبر: 2675509
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
فرماندار نمین تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت وحدت شیعه و سنی در راستای تقویت مؤلفه‌های ارزشی

گروه اجتماعی: باید ظرفیت وحدت و همدلی بین اهل تسنن و تشیع را در پیشبرد بهتر امور قدر بدانیم و از آن در راستای تقویت بسیاری از مولفه‌های ارزشی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سیدمهدی جوادی، فرماندار شهرستان نمین، دیروز 15دی‌ماه در مراسم جشن هفته وحدت در روستاهای سنی‌نشین عنبران، گفت: 21 درصد جمعیت شهرستان نمین را اهل تسنن تشکیل می‌دهد که اغلب آن‌ها در عنبران و 7 روستای اردبیل متمرکز شده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ هفته وحدت در عنبران در روز گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و معاون سیاسی استاندار اردبیل، گفت: حضور اهالی در این آیین و جشن‌های هفته وحدت بی‌نظیر بود چراکه در این برنامه‌ها آنچه بیشتر به چشم‌ می‌خورد اوج اتحاد و همدلی امت اسلامی با تکیه بر محوریت قرآن و عترت رسول‌الله است.
فرماندار شهرستان نمین افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت تدبیر و امید در تقویت این اتحاد و انسجام توجه جدی به مناطق سنی‌نشین داشته به طوری که برای شهر عنبران امسال در کنار اعتبارات معمول 13,5 میلیارد تومان اعتبار ویژه به همت دولت خدمتگزار اختصاص یافته تا پروژه‌های اجرایی سرعت عمل بیشتری به خود بگیرد.
جوادی عنوان کرد: حدود 10 میلیارد تومان برای تکمیل سد عنبران و5/3 میلیارد تومان نیز برای آبرسانی به شهر عنبران و روستاهای همجوار اختصاص یافته که قرار است تا خرداد سال آینده این پروژه‌ها اجرایی و عملیاتی شود و امکان بهره‌برداری از این مجموعه‌ها فراهم شود.
این مسئول گفت: همه این برنامه‌ریزی‌ها و تامین اعتبارات حکایت از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و سنی‌نشین دارد که قطعا زمینه‌ساز رضایت‌مندی بیشتر ساکنان این منطقه خواهد شد.
فرماندار شهرستان نمین ادامه داد: باید ظرفیت وحدت و همدلی را در پیشبرد بهتر امور قدر بدانیم و از آن در راستای تقویت بسیاری از مولفه‌های ارزشی استفاده کنیم چراکه به نظر می‌رسد این اتحاد و انسجام اسباب ناامیدی و یاس دشمنان را فراهم آورده است.
جوادی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اتحاد امت اسلامی زمینه‌ساز حرکتی تحولی و انجام بهتر امور است چراکه وحدت و همدلی و وفاقی که در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم برگرفته از اندیشه مبارکی در اصلاح و پیشبرد بهتر و شایسته امور در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف است.

captcha