چهارم دی ماه؛ آخرین مهلت ارسال عکس با موضوع زائران پیاده مشهد الرضا(ع)
کد خبر: 2624817
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

چهارم دی ماه؛ آخرین مهلت ارسال عکس با موضوع زائران پیاده مشهد الرضا(ع)

گروه هنر: مهلت ارسال اثر عکس با موضوع زائران پیاده مشهدالرضا(ع) برای شرکت در مسابقه تا چهارم دی ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از امور هنری شهرداری مشهد، سفر و زیارت در فرهنگ و ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد و پیاده به قصد زیارت راهی شدن، سیر و سلوکی است که در جهان آلوده امروز، پدیده‌ای شایسته توجه به شمار می‌رود.

کاروان‌های زائران پیاده هر ساله در ایام شهادت امام مهربانی‌ها رو سوی او می‌آورند، منزل به منزل تا به او ره می‌پویند و در این سلوک معنوی تن و روح می‌تکانند و این مهم چند سالی است که مورد توجه عکاسان این مرز و بوم قرار گرفته است اما جای حرکتی جدی و درخور همچنان خالی است.

اعضای انجمن عکاسان خراسان رضوی در نظر دارند در تلاشی منسجم با مشارکت و حمایت مدیریت امور هنری شهرداری مشهد و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نشانه‌هایی از این سیر و سلوک عاشقانه را ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، موضوع عکس‌های مسابقه تمامی مراحل این سفر معنوی است که هر عکاس می‌تواند حداکثر 10 عکس با فرمت JPG، فضای رنگی RJB و قابلیت چاپ در اندازه 50*70 سانتیمتر را بر روی CD یا DVD برای شرکت در مسابقه ارسال کند و تا چهارم دی‌ماه فرصت دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه که 50 اثر برگزیده در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد را به نشانی مشهد، بوستان ملت، مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، دفتر انجمن عکاسان خراسان رضوی ارسال کنند.

یادآور می‌شود، شهرداری مشهد جوایزی را برای برگزیدگان در نظر گرفته است و اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز تعدادی از عکس‌های گروهی(یادگاری) کاروان‌ها در بقاع متبرکه را خریداری خواهد کرد.

captcha