برخورد گزینشی با دستورات اهل بیت(ع) مانع شناخت حقیقی خدا و اهل بیت(ع) است
کد خبر: 2622000
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
حجت‌الاسلام احمدی،

برخورد گزینشی با دستورات اهل بیت(ع) مانع شناخت حقیقی خدا و اهل بیت(ع) است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت شهرکرد برخورد گزینشی با دستورات اهل بیت(ع) را مانع شناخت حقیقی خدا و اهل بیت(ع) دانست و گفت: عمق معرفت و شناخت نسبت به خدا و اهل بیت زمانی متجلی خواهد شد که انسان در تمام امور حتی امور حکومتی و سیاسی تابع امر ولایت و امام زمان خود باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید محمد احمدی، امام جمعه موقت شهرکرد 28 آذر ماه 1393 در خطبه¬های نمازجمعه، با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، عمل به واجبات، ترک محرمات، انجام کارهای خیر و نیک و امر به معروف و نهی از منکر را از مصادیق مهم تقوای الهی برشمرد.

وی دشمن شناسی، شناخت صحیح فتنه¬ها و نقشه¬های شوم دشمن، تبری جستن از دشمنان خدا و حمایت و اطاعت پذیری از دوستان و اولیاء الهی را از نشانه¬های انسان متقی دانست.

امام جمعه موقت شهرکرد معرفت و شناخت نسب به معصومین(ع) را وظیفه امروز مسلمانان به ویژه شیعیان دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) عزیزترین سرمایه و هستی خود را در راه بی¬بصیرتی مردم و  نجات جامعه از جهالت و گمراهی فدا کردند.

حجت‌الاسلام احمدی نشان دادن چهره واقعی اسلام بدون غبار و آلودگی به جهانیان را نتیجه قیام عاشورای امام حسین(ع) دانست و گفت: امام حسین(ع) با قیام الهی و آسمانی خود بینش¬ها و معرفت¬های مرده و خاموش شده نسبت به اسلام و اهل بیت(ع) را احیا کرد.

وی عبادت و بندگی خدا را مستلزم معرفت و شناخت درست نسبت به خدا و اهل بیت(ع) دانست و گفت: هدف از خلقت آدمی، بندگی و اطاعت از خدای متعال است که این مهم بدون معرفت و شناخت محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام‌احمدی با طرح این سوال که چگونه می¬توان به معرفت و خداشناسی صحیح رسید؟ شناخت و اطاعت از امام زمان را مصداق کامل خداشناسی و اطاعات از خدا دانست.

به گفته وی، اگر شیعه، اهل بیت عصمت و طهارت و به خصوص امام حاضر و زمان خود را به درستی بشناسد به یقین به توحید ناب اسلام که از صفات الهی است خواهد رسید.

اطاعت از ائمه باید در تمام ابعاد زندگی مشهود باشد

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه اطاعات از امام زمان، معرفت و شناخت انسان به خدا را افزایش خواهد داد افزود: اطاعت از ائمه باید در تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی ما مشهود باشد.

وی با بیان اینکه برخورد گزینشی با دستورات اهل بیت(ع) مانع شناخت حقیقی خدا و اهل بیت خواهد بود تصریح کرد: عمق معرفت و شناخت نسبت به خدا و اهل بیت زمانی متجلی خواهد شد که انسان در تمام امور حتی امور حکومتی و سیاسی تابع امر ولایت و امام زمان خود باشد.

حجت‌الاسلام احمدی اندیشه جدایی دین از سیاست را اندیشه شرک آلود و نقشه شوم دشمن برای جدایی انداختن بین مسلمانان و اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: این اندیشه با هدف جلوگیری از رسیدن انسان به توحید ناب که همان شناخت واقعی از خدای متعال است در جامعه اسلامی القاء می¬شود.

وی با یادآوری حضوری میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلای معلا ، این حضور را تجلی عالی شور حسینی و بزرگترین و بی¬مثال¬ترین اجتماع معنوی و سیاسی نه تنها جهان بلکه در تاریخ بشری دانست.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: این اجتماع بزرگ ناظران منصف جهانی را شگفت¬زده و دشمنان و گروه‌های تکفیری را بهت¬زده و به حالت مرگ و نابودی ابدی کشاند و به جهانیان ثابت کرد که شیعیان و مسلمان جهان در راه عشق به ولایت و اهل بیت از هیچ خطر و تهدیدی هراس ندارند.

متجلی شدن جاذبه حسینی؛ پیام مهم حضور میلیونی زائران اربعین حسینی به جهانیان

وی متجلی شدن جاذبه حسینی و نشان دادن شور حسینی به جهانیان، تجلی ایثار، از خودگذشتگی، مهربانی، دل¬کندن از زرق و برق دنیا، وحدت در عین کثرت و نشان دادن نشانه¬های حکومت مهدی موعود(عج) را پیام¬های مهم حضور میلیونی زائران اربعین حسینی به جهانیان برشمرد.

امام جمعه موقت شهرکرد همایش بزرگ اربعین حسینی در کربلا را نمایش رستاخیز عظیم حسینی دانست و گفت:حضور فرا مذهبی از پیروان دیگر ادیان در این مراسم باشکوه نشان دهنده ظرفیت و عظمت کربلا و حرکت امام حسین(ع) برای جهانیان است.

وی با بیان اینکه رستاخیز حسینی در اربعین حسینی کمر دشمنان را برای همیشه شکست تصریح کرد: این همایش بزرگ چهره واقعی دشمن و گروه‌های تروریستی را برای همگان روشن کرد.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در شرایطی که آبرو و موجودیت دشمن به خاطر شکنجه‌های وحشایه در زندان‌های نقض علنی حقوق بشر، رفتارهای بی¬خردانه و بچه¬گانه در مذاکرات هسته‌ای و حمایت از گروه‌های خون خوار تکفیری و داعش در جهان بر باد رفته و تیر خلاصی را به شعارهای حقوق بشر آنها زده، نام امام حسین(ع) و کربلای معلا دنیا است.

وی با اشاره با تلاش دشمنان برای مخدوش کردن و غیر منطقی جلوه دادن مکتب و نهضت حسینی، بر لزوم هوشیاری و بیداری در برابر جریانت منحرف تاکید کرد و گفت: برخی از افراد به ظاهر طرفدار دین می¬کوشند مکتب حسینی را با ترویج خرافه افکنی¬ها و اهانت به مذاهب دیگر مخدوش و نازیبا جلوه دهند که باید در برابر این جریانات هوشیار و آگاه بود.
 

captcha