بهره‌گیری از ظرفیت منابر در تبیین مضرات اعتیاد در نیر
کد خبر: 2618912
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

بهره‌گیری از ظرفیت منابر در تبیین مضرات اعتیاد در نیر

گروه اجتماعی: کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی نیر از فعالیت این اداره در مبارزه با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت منابر و جلسات سخنرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، منصور آزادی، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی نیر، دیروز 24 آذرماه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در محل فرمانداری این شهرستان، گفت: مشکل مواد مخدر را باید یکی از بحران‌های جهانی دانست. کشوری را در جهان سراغ نداریم که از ابتلای به آن، در امان مانده باشد ولی مهم این است که برخی از کشورها، براثر اجرای برنامه‌های ارزیابی شده مبارزه با مواد مخدر، در کاهش عرضه، مصرف و آسیب، موفقیت‌هایی داشته‌اند.  
وی گفت: آن چه امنیت اجتماعی را در معرض خطر قرار می‌دهد زیر پا نهادن ارزش‌های پذیرفته شده اجتماع است که چنان‌چه براثر رفتارهای ناپسندیده افراد شکسته شود، نظم اجتماعی متزلزل می‌گردد.
کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی نیر افزود: مصرف‌کنندگان مواد مخدر به خاطر این رفتار نابهنجار خود، خواه و ناخواه مرتکب جرایمی می شوند که ارزش‌ها و امنیت اجتماعی را تهدید می‌کند و این رابطه ی معنادار بین مصرف مواد مخدر و ارتکاب جرایم در تحقیقات متعددی تأیید شده است.
از طرفی دیگر معتادان به مواد مخدر از نظراقتصادی لطمات سنگینی به اقتصاد خانواده و کشور بر اثر ناکارآمدی خود و هزینه مصرف مواد وارد می‌کنند.
آزادی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با روحانیون برگزار شده، بر ضرورت تبیین مضرات مصرف مواد مخدر، در منابر و جلسات سخنرانی تاکید شده و آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن نیز یادآوری شده است.

captcha