شکل‌گیری گروه‌های تکفیری، قرائت انحرافی دین در قبال بیداری اسلامی است
کد خبر: 2614569
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور:

شکل‌گیری گروه‌های تکفیری، قرائت انحرافی دین در قبال بیداری اسلامی است

گروه سیاسی: رئیس حوزه تولیت آستان شاهچراغ(ع) با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری گفت: شکل‌گیری این گروه‌ها قرائت انحرافی دین بود که در قبال بیداری اسلامی ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) شام‌گاه سه‌شنبه، 11 آذر در یادواره شهدای مداع حرم حضرت زینب(ع) و عتبات عالیات عراق که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: خشونت‌های دینی غیر اسلامی، زاده انحرافات بزرگ فکری و عقیدتی و دوری از مسیر ولی فقیه و صراط مستقیم و حق است.

وی با یادآوری اینکه سرچشمه این انحرافات از دین و گروه‌های تکفیری به گروه خوارج باز می‌گردد، افزود:‌ 600 سال قبل ریشه‌های این اندیشه پیدا شد و به خیال خود شکل عملی و علمی به او دادند و بعد از 200 سال این تفکر منحوس مجدداً توسط گروهی شکل عملی پیدا کرد و جنایت‌های فراوانی در شهرهای کربلا، نجف، مکه و مدینه رخ داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه گروه‌های تکفیری تهدیدی برای اسلام هستند، گفت: آنان تلاش می‌‌کنند که خشونت‌های خود را به پای اسلام آن هم دینی که رسول آن رحمت عالمیان است بنویسند.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کرد: امروزه  با چشم تیزبین و بصیر یگانه ولی امر مسلمین عالم رهبر معظم انقلاب بصیرت دینی و بیداری اسلامی شکل گرفت لذا دشمنان تحرکاتی برای احیای این تفکر و انحراف در دین ایجاد کردند تا چهره اسلام را زشت کنند و دگرگون نشان دهند.

وی دومین خطر گروه‌های تکفیری برای مسلمانان را وحدت جامعه اسلامی و مسلمانان شیعه و سنی دانست و گفت: وحدتی که یکپارچگی هلال شیعی با هلال تسنن و تبدیل به قرص قمر اسلامی به وجود آورده موجب شکل‌گیری یک جامعه اسلامی به تمام معنی و به‌دور از اختلافات مذهبی و قومی شد لذا تلاش کردند تا این وحدت را از میان بردارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه سومین خطر گروه‌های تکفیری برای بشریت تسری خونریزی‌ها به عالم است، گفت: متأسفانه برخی از جوانان تشنه عطش معنویت نادانسته به دام این گروه‌ها می‌افتند.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کرد: شکل‌گیری گروه‌های تکفیری قرائت انحرافی دین و معنوی فتنه بزرگی بود که در قبال بیداری اسلامی عالم ایجاد کردند اما خدا رو شکر و سپاس که دشمنان ما را از نادانان قرار داد و همین حرکات نه‌تنها باعث ترس و خوف از آن‌ها نشد بلکه باعث نیروبخشی مضاعف ما شد و این حرکات چهره پلید آن‌ها را هویدا کرد و نیاز بیشتر به داشتن رهبر و تبعیت از ولی را در بین جوامع گسترش داد.

وی با بیان اینکه در واقع با این اقدامات تکفیری‌ها در منطقه، وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی تقویت شد، گفت: گرچه ما در کار فرهنگی از تمام تجربه‌های دفاع مقدس بهره نگرفتیم ولی امروز معنویت، بصیرت و شور جوانان بیشتر از گذشته شده است و کافی است حماقت دست درازی به حریم اهل بیت(ع) و حرم‌های اهل بیت(ع) رخ دهد تا اجتماع عظیم شیعه و سنی در کشورهای مختلف اتفاق افتد و بن و ریشه جریانات انحرافی را خشک کند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور اظهار کرد: امروز دست‌هایی پشت پرده به دنبال ایجاد یک شبکه شیعی تکفیری به‌نام شیعه لندنی، انحرافی است تا اختلاف و فتنه میان مسلمانان ایجاد کند.

captcha