ایستادگی در راه و هدف؛ پیام دهه سوم محرم و اسارات خاندان پیامبر(ص)
کد خبر: 2611269
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:

ایستادگی در راه و هدف؛ پیام دهه سوم محرم و اسارات خاندان پیامبر(ص)

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به پیام دهه سوم محرم و اسارت خاندان اهل بیت(ع) گفت: اگر راهی را با هوشیاری و بیداری کامل انتخاب کردیم، باید در راه رسیدن به هدف و تأمین خواسته خود ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، سوم آذر در بازدید از حوزه‌های علمیه این استان با اشاره به پیام دهه سوم محرم و اسارت خاندان اهل بیت(ع) بعد از حماسه عاشورا گفت: پیامی که این ایام به ما می‌دهد این است که اگر راهی را با هوشیاری و بیداری کامل انتخاب کردیم، باید در راه رسیدن به هدف و تأمین خواسته خود، از ملامت ملامتگران وسوسه نداشته باشیم و ایستادگی و مقاومت را شعار و راه خود قرار دهیم.
وی اظهار کرد: زمانی که راهی را انتخاب کردیم و آن راه مبتنی بر اصول و قواعد و ضوابط لازم بود یعنی در انتخاب راه نکات لازم را مدنظر قرار دادیم و در مسیر، حرکتمان یک حرکت بالنده و سازنده‌ای شد، خواه و ناخواه به نتیجه می‌رسیم کما اینکه به جز پیامبر(ص) کسی باور نمی‌کرد که در سال 61 با آن شرایط سال‌های بعد نامی از اهل بیت(ع) باقی بماند اما مشاهده کردیم که نام و راه آنان باقی ماند و دشمنان آنان علی‌رغم تمام امکانات آن روز خود از بین رفتند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: پس اگر ما راه انتخاب کردیم و درست و روی آن ایستادیم، خواه و ناخواه نتیجه می‌گیریم و این همان جمله معروف قرآن مجید است که به پیامبر بزرگ اسلام خطاب می‌کند «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَکَ وَلاَ تَطْغَوْاْ...؛ پس همان گونه که دستور یافته‏اى ایستادگى کن و هر که با تو توبه کرده [نیز چنین کند]...» (آیه 112 سوره هود) که این آیه هر دو نکته ایستادگی و انتخاب راه از روی بصیرت و هوشیاری و جلوگیری از انحراف در مسیر را بیان کرده است.
امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه مجموعه حوزه‌های علمیه فارس بی‌‌نظیر است،‌ گفت: در کل کشور و جهان تشیع تنها 5 مجموعه این‌چنینی با این کیفیت و کمیت وجود دارد که طبیعتاً یک ویژگی است که خداوند به ما  عنایت داشته است و باید از این موقعیت خاص و استثنایی استفاده لازم و بهینه را کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این مسیری که هستیم خواه و ناخواه مشکلات و معضلات مخصوصاً آغاز راه فراوان است و بیش از حد و تصور با این همه محرومیت و محدودیت روبه‌رو شده‌اند اما همیشه پس از سختی‌ها، گشایش است و این زحمات به ثمر خواهد نشست.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه افق فکری ما محدود به استان و مرکز استان و شهرستان‌های فارس نیست، گفت: امروز رسالت ما جهانی است و باید جهانی فکر کنیم و به فکر دنیا و جهان بشریت و نجات آن‌ها از این گرفتاری‌ها و معضلاتی که دامن آن‌ها را گرفته است،‌ باشیم.
وی با یادآوری اینکه وقتی همتمان باید نجات جامعه انسانی باشد، طبیعتاً لازم است که امکانات و زاد و توشه‌ای نیز فراهم آوریم، افزود: مشکلات و معضلات امروز به معنای این نیست که برای خود اهداف کوتاهی را تعریف کنیم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هدفی که دنبال می‌کنیم این است که از مجموعه حوزه‌های علمیه استان چهره‌های بلندی برای ساخت و ساز انسانیت در کشورهای مختلف جهان تربیت شوند تا بتونند با الفبای قابل فهم برای جوانان دانشگاهی، مسائل مذهبی شیعه را بیان کنند و وقتی چنین چیزی را هدف خود قرار دهیم، خیلی راحت می‌توانیم مشکلات این راه را قبول کنیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته و قبل از پیروزی انقلاب خلأیی در حوزه‌های علمیه شیعه بود که در آن یگ گروه با ایده و تربیت خاصی به نکاتی از قبیل گوشه‌گیری و انزوا می‌پرداختند، گفت: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و پیروزی آن، حوزه‌های علمیه از غنای خاصی برخوردار شده و تحول خاصی را در حوزه‌های علمیه شاهد هستیم.
آیت‌الله ایمانی افزود: آنچه هست قانع کننده نیست اما آغاز راه است و کلید خورده و راه شروع شده است که این تحول و دگرگونی در عرصه‌های مختلف یکی پس از دیگری شاهد باشیم تا حوزه‌های علمیه جوابگوی نیاز جامعه بشری امروز باشند و این مسئله نیز نیاز به انسان‌های  دارای همت بلند دارد تا بتوانند از امکانات علمی روز استفاده لازم را برند.
امام جمعه شیراز در پایان خاطرنشان کرد: از حوزه‌های علمیه فارس انتظار می‌رود که تا حرکت‌ها و گام‌های بلندی برداشته شده و انسان‌های برجسته نیز تربیت شوند لذا لازم است که اساتید حداکثر کوشش خود را در این امر داشته و بیشتر از وقت و استعداد طلاب استفاده کنند.

captcha