با سلام خبر سوخته است/همه مسلمانان در محضر امام جعفر صادق كسب علم و فضل و دانش كرده‌اند
کد خبر: 2584151
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴
امام جمعه اهل سنت روانسر:

با سلام خبر سوخته است/همه مسلمانان در محضر امام جعفر صادق كسب علم و فضل و دانش كرده‌اند

امام ابوحنيفه و امام شافعی نزد امام جعفر صادق عليه السلام درس خوانده كه مستقيم و غير مستقيم و با واسطه و بدون واسطه ايشان معلم ائمه مذاهب اهل سنت بوده است.

به گزارش روابط عمومی راديو معارف،‌ عبدالله غفوری امام جمعه اهل سنت روانسر در گفتگوی اختصاصی با خبر اين راديو با اشاره به حديث مشهور ثقلين كه در وصيت نامه سياسی الهی رهبر كبير انقلاب اسلامی نيز مورد تاكيد قرار گرفته است، گفت: اين حديث شريف نماينگر اين است كه اهل بيت پيامبر عظيم الشأن اسلام با قرآن، معارف قرآن و با احكام قرآن بوده‌اند كه اين هر دو در كنار هم ذكر شده‌اند و پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم آنها را به عنوان وزنه‌ای سنگين، ارزشمند، با قيمت و گرانقدر معرفی كرده‌اند.

وی افزود: يكی از خانواده پيامبراكرم صلی الله عليه و آله و سلم، حضرت امام جعفر صادق عليه السلام است كه ايشان حلقات علمی و تدريسی داشتند اعم از اهل تشيع يا اهل تسنن و در يك كلمه بايد گفت اهل اسلام، آنهايی كه مسلمان بوده اند و امام داشتند در محضر امام جعفر صادق عليه السلام، كسب علم و فضل و دانش كردند.

وی با اشاره به كسب فيض بزرگان اهل تسنن نظير ابوحنيفه و شافعی از محضر امام جعفر صادق عليه السلام افزود: مستقيم و يا غير مستقيم، با واسطه و يا بدون واسطه، امام جعفر صادق عليه السلام معلم ائمه مذاهب اهل سنت بوده است كه اين واقعا از همه مهم‌تر بوده است.

امام جمعه روانسر همچنين با اشاره به شجره نامه سيادت كه به امام جعفر صادق عليه السلام و از ايشان به ترتيب به امير المومنين علی عليه السلام و حضرت رسول اعظم صلی الله عليه و آله و سلم می‌رسد افزود: از اهل علم وقتی اجازه نامه را هم قرائت می‌كنيم به امام جعفر صادق عليه السلام می رسد. يعنی دو قشر عظيم اهل سنت كه سادات و اهل علم می‌باشند هر دو در اجازه نامه و در شجره طيبه مباركه به امام جعفر صادق عليه السلام می رسند.
captcha