مكانی كه نفوذ روحانيت در آن نباشد در معرض آسيب‌های اجتماعی است
کد خبر: 2486193
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸

مكانی كه نفوذ روحانيت در آن نباشد در معرض آسيب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام سيدحسين بهشتی‌نژاد گفت: هر شهری كه نفوذ و تأثير روحانيت در آن وجود نداشته باشد، دچار آسيب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسين بهشتی‌نژاد، رئيس اداره‌كل تبليغات اسلامی استان اصفهان در كنگره ملی نكوداشت آيت‌الله افتخارالاسلام دربندی(ره) در شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اهميت و نقش روحانيت در تربيت اخلاقی و اجتماعی مردم جامعه، گفت: هر شهری كه از جايگاه علمی و معنوی روحانيت بی‌بهره باشد، دچار آسيب‌های خانوادگی، اخلاقی و اجتماعی خواهد شد.
وی اخلاق، معنويت، اخلاص و كسب درجات علمی را از جمله خواسته‌ها و انتظارات مهم جامعه كنونی از قشر روحانيت دانست و تصريح كرد: در حال حاضر اگر علما و روحانيون نتوانند در ابعاد علمی، معنوی و اخلاقی پاسخگوی نيازهای مردم باشند، شاهد هيچ‌گونه پيشرفتی در جامعه نخواهيم بود.
بهشتی‌نژاد، اخلاق خوش، ادب، تواضع و نظم و انضباط را از جمله مهم‌ترين ويژگی‌های اخلاقی آيت‌الله افتخارالاسلام دربندی(ره) عنوان كرد و افزود: به هر ميزان كه درجات علمی و سجايای اخلاقی يك عالم و روحانی بيشتر باشد، از تأثيرگذاری و نفوذ بيشتری در ميان مردم برخوردار خواهد بود.
رئيس اداره‌كل تبليغات اسلامی استان اصفهان اعطای لقب افتخارالاسلام به مرحوم آقا حسين دربندی توسط يكی از اساتيد ايشان در حوزه علميه نجف و ارادت ويژه عالم گرانقدر آيت‌الله آقاميرسيد علی يثربی به اين روحانی خدوم را نشان دهنده جايگاه علمی و شخصيت گرانقدر شيخ‌آقا حسين دربندی آرانی(ره) دانست.
وی همچنين نظم، انضباط و نظافت در عين سادگی، خيرخواهی و اهتمام ويژه در كمك‌رسانی و خدمت به مردم زادگاه خود، تسلط بر بيش از هزار حديث و روايت از ائمه اطهار(ع) و كسب اجازه‌نامه اجتهاد و نقل روايت معصومين(س) را از جمله مهم‌ترين ويژگی‌های آيت‌الله افتخارالاسلام شيخ‌آقا حسين دربندی آرانی(ره) عنوان كرد.
حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد با اشاره به سخن گرانبهای حضرت اباعبدالله الحسين(ع) كه می‌فرمايند «كسانی كه به خدا ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، خداوند محبت آنان را در دل مردم قرار می‌دهد»، تصريح كرد: اگر در حال حاضر مرحوم آيت‌الله افتخارالاسلام دربندی(ره) در دل و جان مردم جای دارند، به دليل خدمات ارزنده ايشان به مردم شهر خود و انجام عمل صالح در راه رضای خداوند بلند مرتبه است.
يادآور می‌شود، آيت‌الله افتخارالاسلام دربندی آرانی در مهرماه 1267 ه.ش در آران و بيدگل متولد شد و با تحصيل علوم دينی در محضر علمای بنام زمان خود به مقام اجتهاد رسيد و از علمايی همچون ميرزا محمد حسين نراقی، ميرزا احمد عاملی، سيدمحمدحسين رضوی، ميرسيدعلی يثربی، شهاب‌الدين نراقی و شيخ عبدالكريم حائری، مؤسس حوزه علميه قم اجازه اجتهاد و نقل روايت داشت.
آيت‌الله افتخارالاسلام دربندی آرانی بهمن‌ماه 1346 به ديار باقی شتافت و در حرم مطهر حضرت محمد هلال‌بن‌علی بن ابيطالب(ع) در شهرستان آران و بيدگل به خاك سپرده شد.
captcha