مراسم سی و دومين سالگرد «آيت‌الله جلال‌زادگان» در نو‌ش‌آباد برگزار شد
کد خبر: 2482411
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۹

مراسم سی و دومين سالگرد «آيت‌الله جلال‌زادگان» در نو‌ش‌آباد برگزار شد

مراسم سی و دومين سالگرد «آيت‌الله جلال‌زادگان» با حضور اقشار و مسئولان شهر نوش‌آباد در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مراسم سی و دومين سالگرد «آيت‌الله جلال‌زادگان» با حضور اقشار و مسئولان شهر نوش‌آباد در مسجد جامع اين شهر برگزار شد و حجت‌الاسلام سيدحسين علوی، امام‌جمعه نوش‌آباد نيز در آن به سخنرانی پرداخت.
وی در سخنان خود با اشاره به زندگی آيت‌الله جلال‌زادگان بيان كرد: اين عالم وارسته پيش از پيروزی انقلاب اسلامی به همراه امام خمينی(ره) به تحصيل مشغول بوده است.
همچنين، در اين آئين كه به همت كانون فرهنگی مسجد جامع نوش‌آباد برگزار شد، امام‌‌جمعه شهر نوش‌آباد و جمعی از روحانيون، مسئولان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
مرحوم آيت‌‌الله جلال‌زادگان در سال 1282 در بيت سيادت‌پناه سيد‌جلال نو‌ش‌آبادی ديده به جهان گشود و پس از طی دروس مقدماتی، در سال 1342 ق (حدود 1300ش) به حوزه علميه قم راه يافته، از محضر علمای بزرگی چون حضرات آيات عظام حائری يزدی، حجت كوه‌كمره‌ای، سيدصدرالدين صدر، سيدمحمدتقی خوانساری و ميرسيدعلی يثربی كاشانی كسب فيض و از ايشان اجازه اجتهاد دريافت كرد كه با محاسبه تاريخ اجازه‌نامه‌ها معلوم می‌شود كه در 23 سالگی حايز چنين مراتب بالای علمی بوده است.
وی مدتی نيز در شهر مقدس كربلا از محضر درس آيت‌الله‌العظمی سيدمحمدهادی بجستانی خراسانی(ره) بهره‌مند شده است كه به هنگام مراجعت از كربلا، استاد او نامه‌ای مرقوم داشته و در آن به مراتب علمی وی تصريح می‌كند. همچنين، از اينكه حوزه كربلا را رها می‌كند، اظهار تأسف كرده و با او به اين اميد وداع می‌كند كه تصميم بر مراجعت به همان حوزه مقدس را داشته باشد. اين استاد فرزانه نامه‌ای هم در وكالت امور حسبيه و اجازه أخذ وجوه شرعيه به تاريخ ششم ربيع‌الثانی 1366 برای حاج آقاميرزا نوشته است.
از سال 1319 شمسی به عنوان دفتردار اسناد رسمی شماره 9 و ازدواج شماره 10 حوزه ثبت كاشان مشغول خدمت می‌شود و با وجودی كه در روز 18 مردادماه 1351 از اداره ياد شده تقاضای بازنشستگی داشته، ولی اسناد بر جای مانده حكايت از آن دارد كه تا اواخر عمر به همين شغل اشتغال داشته است.
همچنين، حاج‌ آقاميرزا جلال‌زادگان از معدود روحانيونی بوده است كه در عهد پهلوی ملعون و اجرای قانون متحدالشكل كردن البسه، در پوشيدن لباس روحانيت مجاز بوده است.
يادآور می‌شود، سرانجام حاج آقاميرزا پس از عمری عبادت و خدمت به ديدار يار شتافته، در سال 1400قمری مطابق با 1358 شمسی ندای حق را لبيك گفت و در باغ بهشت قم آرام گرفت.
captcha