قدردانی رهبران گروه های فلسطينی از مردم غزه و حمايتهای ايران اسلامی
کد خبر: 2452997
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

قدردانی رهبران گروه های فلسطينی از مردم غزه و حمايتهای ايران اسلامی

گروه بين الملل: رهبران جنبشهای اسلامی مختلف در فلسطين با اشاره به ناكامی رژيم صهيونيستی در رسيدن به اهداف مورد نظر خود در حمله به غزه، از مقاومت فلسطينيان طی هشت روز نبرد و نيز ايران اسلامی به واسطه حمايت از اين ملت تشكر و تاكيد كردند: ايران هيچگاه از مظلوميت فلسطين چشم‌پوشی نكرده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری فلسطينی معا، اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت منتخب فلسطين از توافقنامه آتش بس در غزه به عنوان «پيروزی بزرگ» نام برد و از مردم و نيروهای مقاومت فلسطين به خاطر دلاوری‌ها و صبر و استقامت آنها در پاسخ به تجاوزگری صهيونيست‌ها تشكر كرد.
اسماعيل هنيه در بيانيه خود اعلام كرد: ما اين پيروزی را به ملت خودمان تبريك می گوييم و ملت فلسطين و مقاومت دلاورانه آنها توانمندی بالای خود را در پايداری و ابتكار و انسجام ثابت كرد و امت اسلامی نيز حمايت از ملت ما را به نمايش گذاشتند و نشان دادند كه ملت فلسطين تنها نيست و تاكيد می كنيم كه ما از اين توافقنامه شرافتمندانه راضی هستيم.
وی ياد و خاطره شهدای بی گناهی را كه در تجاوزگری رژيم صهيونيستی به نوار غزه جان سپردند، گراميداشت و به ملت دلاور فلسطين كه پايداری اسطوره ای خود را در مقابله با ماشين جنگی و تجاوزگری اين رژيم به نمايش گذاشتند، تبريك و تهنيت گفت.
هنيه همچنين تقدير عميق خود را از نيروهای مقاومت دلير فلسطين و دلاوری‌های آنها ابراز داشت كه قدرت محسوس خود را در دفاع از ملت فلسطين به نمايش گذاشتند.
وی همچنين حمايت گسترده ملت فلسطين در كرانه باختری و هر مكان ديگری از همنوعان و برادران خودشان در نوار غزه را ارج نهاد و گفت كه اين وضعيت محاسبات اشغالگران را به چالش كشيد و وحدت ملت فلسطين و تمركز آنها حول برنامه پايداری و مقاومت را متجلی ساخت.
برپايه اين گزارش، هنيه همچنين از نقش مصر و تلاش‌های اتحاديه عرب و همه طرف‌های منطقه‌ای و بين‌المللی در حمايت از ملت فلسطين در اين مرحله حساس تشكر كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رسانی شبكه العالم، خالد مشعل، رييس شاخه سياسی حماس نيز شب گذشته، اول آذرماه، در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با رمضان عبدالله، دبيركل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به ناكامی رژيم صهيونيستی در رسيدن به اهداف مورد نظر خود در حمله به غزه، از ايران به واسطه نقشی كه در مسلح كردن حماس در اين درگيری داشته، تشكر كرد.
مشعل در اين باره گفت با وجود برخی اختلاف ‌نظرها درباره سوريه، از ايران به واسطه اين كمك و حمايت، تقدير می‌كند.
رييس شاخه سياسی حماس از ايران و مصر به دليل كمك‌هايشان به فلسطينی‌ها تقدير كرد.
مشعل افزود: آنچه در غزه رخ داد، آغازی بر شكست های بعدی رژيم صهيونيستی خواهد بود. دشمن حمله را آغاز كرد و مقاومت به خوبی در برابر آن ايستاد و به فضل الهی دشمن را شكست داد.
وی تصريح كرد: صهيونيست ها برای آتش بس، به خواسته های مقاومت فلسطين تن دادند.
گزارش ديگری حاكی است، گردان‌های قدس نيز از جمهوری اسلامی ايران تشكر و تاكيد كردند كه ايران از مظلوميت فلسطين چشم‌پوشی نكرده و مقاومت اسلامی فلسطين توانست شبكه ارتباطات تل‌آويو را نابود كند.
به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، با برگزاری كنفرانس مطبوعاتی درباره آتش‌بس گروه‌های مقاومت با رژيم صهيونيستی اعلام كردند: پيروزی كه امروز نصيب مقاومت شد در واقع پيروزی شهدا و ملتی‌ است كه در كنار مقاومت ايستاد.
گردان‌های قدس افزودند: تل‌آويو امروز برای صهيونيست‌ها دژ مستحكم نيست بلكه به مانند اسباب‌بازی در دست مقاومت است. گردان‌های قدس 620 موشك و راكت به شهرها و شهرك‌های اشغالی شليك كرد و توانست شبكه ارتباطات در تل‌آويو را نابود كند.
اين گردان‌ها تاكيد كردند: از جمهوری اسلامی ايران به علت حمايت مالی و تسليحاتی از مقاومت در غزه تشكر می‌كنيم. ايران از مظلوميت ملت فلسطين در دفاع از مهين و سرزمينش چشم‌پوشی نكرده است.
اين پيروزی به علت يكپارچگی مقاومت در رويارويی با دشمن حاصل شد. 10 تن از بهترين‌ مبارزان گردان‌های قدس به شهادت رسيدند، اما سلاح آن همچنان باقی است.
captcha