انفجار اتوبوس زائران ايرانی در عراق
کد خبر: 2438478
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱

انفجار اتوبوس زائران ايرانی در عراق

گروه بين‌الملل: انفجار تروريستی در اتوبوس زائران ايرانی عتبات عاليات در منطقه «التاجی» شمال بغداد منجر به كشته و مجروح شدن شماری از هموطنانمان شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، پايگاه اطلاع‌رسانی «صوت العراق» تعداد كشته‌شدگان در اين حادثه را كه قبل از ظهر امروز، ششم آبان، بر اثر انفجار مواد منفجره در كنار اتوبوس زائران ايرانی روی داد، شش تن و تعداد مجروحان را 14 نفر اعلام كرد.
اين منبع عراقی افزود: نيروهای پليس، زائران ايرانی مجروح را برای مداوا به بيمارستان «كاظمين» منتقل كردند و پيكرهای شهدا نيز برای تحويل به سفارت ايران در بغداد، به اداره پزشكی قانونی عراق منتقل شد.
در عين حال، علی حيدری، معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر كشورمان در گفت‌و‌گو با رسانه‌های ايرانی اعلام كرده است: ظهر امروز بمبی در كنار اتوبوس زائران ايرانی در بغداد منفجر شد كه متاسفانه بنابر اطلاعات اوليه تاكنون بر اثر اين انفجار سه تن شهيد و شش تن ديگر نيز مجروح شدند.
وی در ادامه افزوده است: اين كاروان 19 نفره از شهرستان «كاشان» راهی كربلا بودند و پنج مجروح اين حادثه به صورت سرپايی درمان شده‌اند.
حيدری تصريح كرد: 11 تن از مجروحان ديگر اين حادثه نيز با هماهنگی‌های انجام شده، به بيمارستانی در كاظمين منتقل شدند و دو تن از شهدای اين حادثه تروريستی زن و يك تن ديگر نيز مرد بودند.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر خاطرنشان كرد: اين كاروان به صورت آزاد از كاشان راهی عراق شده بود و هنوز اطلاعات تكميلی در مورد اسامی و نام شهدا و مجروحان اعلام نشده است.
captcha