سازمان دارالقرآن با تأسيس 46 مؤسسه و مركز قرآنی موافقت كرد
کد خبر: 1782982
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸

سازمان دارالقرآن با تأسيس 46 مؤسسه و مركز قرآنی موافقت كرد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مدير امور موسسات و مراكز قرآنی سازمان دارالقرآن‌الكريم از موافقت با تأسيس شش مؤسسه و 40 مركز قرآنی در استا‌ن‌های سراسر كشور از سوی اين سازمان خبر داد.

«جعفر صادقی» مدير امور موسسات و مراكز قرآنی سازمان دارالقرآن‌الكريم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با اعلام اين خبر گفت: سازمان دارالقرآن‌الكريم پس از بررسی 117 عنوان تقاضای راه‌اندازی مؤسسات و مراكز قرآنی از استان‌های مختلف كشور كه طی ماه‌های فروردين و ارديبهشت سال جاری ارسال شده بود، با تأسيس 46 مؤسسه و مركز قرآنی مردمی موافقت كرد.
وی تصريح كرد: شورای تأييد مدارك مؤسسات و مراكز قرآنی سازمان دارالقرآن‌الكريم در نهمين جلسه خود در اواخر ارديبهشت ماه صدور موافقت‌نامه موقت برای تأسيس شش مؤسسه و 40 مركز قرآنی را تصويب كرد.
مدير امور موسسات و مراكز قرآنی سازمان دارالقرآن‌الكريم در ادامه افزود: همچنين در اين جلسه با تبديل دو مركز قرآنی در استان‌های تهران و مازندران به مؤسسه قرآنی موافقت شد.
وی تأكيد كرد: از 46 موافقت‌ تأسيس مراكز و موسسات قرآنی اشاره شده با تأسيس يك مركز قرآنی در هر يك استان‌های چهارمحال و بختياری، آذربايجان شرقی، اردبيل و زنجان، دو مركز قرآنی در هر يك از استان‌های آذربايجان غربی و كرمان و يك موسسه و دو مركز قرآنی در استان اصفهان موافقت شده است.
صادقی ادامه داد: همچنين اين موافقت‌ها شامل تأسيس يك موسسه و پنج مركز قرآنی در استان فارس، يك موسسه و دو مركز قرآنی در استان گيلان، چهار مركز قرآنی در هر يك از استان‌های كرمانشاه، خراسان رضوی و خراسان شمالی، هشت مركز در استان خوزستان و يك موسسه در هر يك از استان‌های تهران، يزد و بوشهر است.
مدير امور موسسات و مراكز قرآنی سازمان دارالقرآن‌الكريم عنوان كرد: شورای تاييد مدارك سازمان دارالقرآن‌الكريم با تشكيل جلسات ماهانه، به بررسی پرونده‌های رسيده از ادارات كل تبليغات اسلامی استان‌ها می‌پردازد.
وی در پايان يادآور شد: با صدور موافت‌نامه از سوی سازمان دارالقرآن‌الكريم، اجازه‌نامه موقت برای 46 مؤسسه و مركز اشاره شده از سوی ادارات كل تبليغات اسلامی استان‌های مربوطه صادر می‌شود.
captcha