تعداد 45 مؤسسه و مركز قرآنی مردمی در استان گلستان فعاليت دارد
کد خبر: 1765195
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۲

تعداد 45 مؤسسه و مركز قرآنی مردمی در استان گلستان فعاليت دارد

كاردان دارالقرآن اداره‌كل تبليغات اسلامی گلستان از فعاليت 45 مؤسسه و مركز قرآنی مردمی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از اداره‌كل تبليغات اسلامی گلستان، «عبدالمطلب مومنی‌فر» كاردان دارالقرآن اداره‌كل تبليغات اسلامی گلستان افزود: به منظور توسعه و ترويج فرهنگ متعالی قرآن كريم در جامعه و حمايت از آنها در جهت گسترش آموزش معارف كتابخانه، مجوز مؤسسات و مراكز آموزش قرآن كريم صادر می‌شود.
وی به مراحل صدور مجوز مؤسسه و مركز قرآنی اشاره كرد و گفت: احراز شرايط و صدور اجازه‌نامه موقت شش ماهه، صدور اجازه‌نامه قطعی در صورت كسب حد نصاب در ارزيابی و در نهايت ثبت مؤسسه يا مركز قرآنی و صدور پروانه فعاليت به آنها از مراحل صدور مجوز مؤسسه و مركز قرآنی است.
كاردان دارالقرآن اداره‌كل تبليغات اسلامی گلستان افزود: در راستای شناسايی 45 مركز قرآنی، 15 مركز پس از صدور اجازه‌نامه قطعی در مرجع ثبت شركت‌ها به ثبت رسيده است و 15 مركز ديگر، دارای احراز شرايط شده و صدور اجازه‌نامه موقت از سوی دارالقرآن‌الكريم اداره‌كل تبليغات اسلامی داده شده و انشاء‌الله به زودی اجازه‌نامه قطعی آنها نيز ارائه خواهد شد.
وی تصريح كرد: تعدادی ديگر از مؤسسات و مراكز قرآنی كه سابقه فعاليت‌های قرآنی دارند، در استان شناسايی و پرونده آنان در دست بررسی است كه به زودی از سوی شورای تأييد مدارك، اجازه‌نامه موقت آنها نيز صادر خواهد شد.
captcha