فعاليت 45 مؤسسه و مركز قرآنی مردمی در استان گلستان
کد خبر: 1735560
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۸

فعاليت 45 مؤسسه و مركز قرآنی مردمی در استان گلستان

كارشناس دارالقرآن اداره‌كل تبليغات اسلامی گلستان از فعاليت 45 مؤسسه و مركز قرآنی مردمی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «عبدالمطلب مؤمنی‌فر» كارشناس دارالقرآن اداره‌كل تبليغات اسلامی گلستان افزود: به منظور توسعه و ترويج فرهنگ متعالی قرآن كريم در جامعه و حمايت از آنها در جهت گسترش آموزش معارف كتابخانه ،مجوز موسسات و مراكز آموزش قرآن كريم صادر می‌شود.
وی به مراحل صدور مجوز مؤسسه و مركز قرآنی اشاره و اظهار كرد: احراز شرايط و صدور اجازه‌نامه موقت شش ماهه، صدور اجازه‌نامه قطعی در صورت كسب حد نصاب در ارزيابی و در نهايت ثبت موسسه يا مركز قرآنی و صدور پروانه فعاليت به آنها از مراحل صدور مجوز موسسه و مركز قرآنی است.
كارشناس دارالقرآن اداره‌كل تبليغات اسلامی گلستان افزود: در راستای شناسايی 45 مركز قرآنی، 15 مركز پس از صدور اجازه‌نامه قطعی در مرجع ثبت شركت‌ها به ثبت رسيده است و 15 مركز ديگر، دارای احراز شرايط شده و صدور اجازه‌نامه موقت از سوی دارالقرآن الكريم اداره‌كل تبليغات اسلامی داده شده و انشاء‌الله به زودی اجازه‌نامه قطعی آنها نيز ارائه خواهد شد.
وی تصريح كرد: تعدادی ديگر از مؤسسات و مراكز قرآنی كه سابقه فعاليت‌های قرآنی دارند، در استان شناسايی و پرونده آنان در دست بررسی است كه به زودی از سوی شورای تأييد مدارك، اجازه‌نامه موقت آنها نيز صادر خواهد شد.
captcha