تأسیس نخستین مؤسسه تربیت مربی قرآن ویژه بانوان در عربستان
کد خبر: 1476413
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

تأسیس نخستین مؤسسه تربیت مربی قرآن ویژه بانوان در عربستان

گروه بین‌الملل: جمعیت خیریه حفظ قرآن کریم واقع در استان «الجبیل» عربستان از تأسیس نخستین مؤسسه تربیت مربی قرآن کریم ویژه بانوان در منطقه الشرقیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این مؤسسه که ویژه  فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌ها است، از امروز یکشنبه، دوم آذر تا 20 این ماه از علاقه‌مندان ثبت نام به‌عمل خواهد آورد.
نخستین مؤسسه تربیت مربی قرآن ویژه بانوان در منطقه الجبیل عربستان، در تلاش است تا با پرورش نیرو‌های جدید، مشکل کمبود نیروهای بانوی واجد شرایط در مؤسسات را برطرف کند.

همچنین افزایش و بالابردن سطح مدیران و مربیان در این مؤسسات، مشارکت در گسترش فعالیت قرآنی مدارس دخترانه، اهتمام به قرآن، آموزش و نشر آن در جامعه و کشف استعداد بانوان از جمله اهداف راه‌اندازی این مؤسسه به‌شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش، شروع برنامه آموزشی این مؤسسه که شامل تجوید، علوم قرآن، تفسیر و اصول عقاید است، صبح‌ها و به مدت دو سال در 4  سطح تحصیلی همراه با آموزش علمی و اعطای مدرک دیپلم آموزش قرآن کریم پس از اتمام دوره به شرکت‌کنندگان خواهد بود.
گفتنی است، علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی این مؤسسه  با مراجعه به سایت مؤسسه و پر کردن فرم، اقدام به ثبت نام می‌کنند.

داشتن حداقل مدرک دیپلم، حفظ حداقل پنج جزء قرآن، قبول‌شدن در مصاحبه و تکمیل مدارک مورد نیاز از شرایط ثبت نام در این مؤسسه است.

captcha