مراقب توطئه اسلام‌ستیزی دشمنان در جریان‌های انحرافی باشیم
کد خبر: 1476043
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کارشناس فرهنگی استان مرکزی:

مراقب توطئه اسلام‌ستیزی دشمنان در جریان‌های انحرافی باشیم

گروه اجتماعی: مشایخی با بیان اینکه اربعین حسینی در کربلا یک فراخوان و همایش میلیونی است، یادآور شد: باید مراقب توطئه اسلام‌ستیزی دشمنان در جریان انحرافی در عزاداری‌های محرم بود و با بصیرت و توجه به بیانات رهبری این توطئه‌ها را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مصطفی مشایخی، کارشناس فرهنگی استان مرکزی امروز، اول آذردر نشست روشنگری و گرامیداشت هفته بسیج در حسینیه بیت امام خمینی(ره) در خمین، گفت: هدف شبکه فارسی‌زبان فارسی‌وان، زن سنتی متأهل خانه‌دار ایرانی است.

وی افزود: غرب می‌داند که نهاد خانواده در ایران بسیار مهم است و ریشه ولایت‌پذیری در خانواده شکل می‌گیرد به همین علت برای حذف زن ایرانی به‌عنوان محور خانواده برنامه‌ریزی کرده است.

مشایخی با اشاره به اینکه تغییر در یک فرهنگ به تدریج صورت می‌گیرد، گفت: غرب با پخش برنامه‌های ماهواره ای سعی دارد سبک زندگی خود را تبلیغ کند و تأثیرات این برنامه‌ها تدریجی و در طول یک نسل نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ غرب، فرهنگ برهنگی است مانند برهنگی در ورزش و برهنگی در معماری  و برهنگی در هنر و این برهنگی از طریق برنامه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای با ایجاد جذابیت برای جوانان تبلیغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی 10 درصد بینندگان شبکه‌های ماهواره ای از دیدن این شبکه‌ها پشیمان هستند، یادآور شد: باید سواد رسانه ای افزایش یابد و فرهنگ استفاده صحیح از تکنولوژی به نوجوانان وجوانان آموخته شود.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به طرح مجلس در خصوص پالایش برنامه‌های ماهواره‌ای خوب، ادامه داد: با اقناع‌سازی و ایجاد جلسات گفت‌وگو و آشناسازی خانواده‌ها با اثرات مخرب ماهواره می‌توان در مقابل این تکنولوژی ایستاد.

این استاد دانشگاه در ادامه دوران کنونی را دوران امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: بشر امروز خسته از مادیات و لذت‌گرایی صرف  به دنبال رهبری الهی است و دشمنان اسلام که جریان فکری امام راحل را شناخته‌اند با ایجاد اسلام آمریکایی، اسلام داعش و طالبان سعی در انحراف جریان فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دارند.

مشایخی در ادامه بسیج را بزرگترین و گسترده‌ترین جریان تاثیرگذار و ولایت‌محور عنوان کرد و ادامه داد: بسیج حزب و جناح سیاسی نیست؛ بلکه جریان جاری در تمامی عرصه‌ها و اقشار است.

وی گفت: بسیج حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تربیت انسانهایی به نام بسیجی است که به شرق و غرب نه گفتند و با شهادت خود هزینه آن را پرداختند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره انقلاب انسان محور فرانسه، انقلاب کارگری روسیه و انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: این سه انقلاب، انقلاب‌های مادر نام گرفته‌اند؛ چراکه تأثیر قدرت تأثیرگذاریشان فراتر از محدوده جغرافیایی این کشورهاست. 

وی با بیان پیش‌بینی امام (ره) درباره فروپاشی شووی، ادامه داد: در انقلاب‌های دیگر خدا و دین حذف شد اما در انقلاب ایران خدا و دین محور قرار گرفت و جریان تفکر شیعی در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی غرب ایستاد.

وی افزود: یکی از نویسندگان فرانسوی شیعه 12 امامی ایران و لبنان را برای اسلام آمریکایی خطرناک عنوان کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه شهید طهرانی مقدم را حاصل تفکر بسیجی دانست و ادامه داد: دشمن می داند که اگر شیعه مجهزبه سلاح هسته‌ای شود جهانی می‌شود و سد محکمی در مقابل جریان آمریکایی است.

مدیرکل سابق ارشاد استان مرکزی در پایان با بیان اینکه اربعین حسینی در کربلا یک فراخوان و همایش میلیونی است، یادآور شد: باید مراقب توطئه اسلام‌ستیزی دشمنان در جریان انحرافی در عزاداری‌های محرم بود و با بصیرت و توجه به بیانات رهبری این توطئه‌ها را خنثی کرد.

captcha