برگزاری همایش «رهروان زینبی دانش‌آموزی» در سنندج
کد خبر: 1472246
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

برگزاری همایش «رهروان زینبی دانش‌آموزی» در سنندج

گروه هنر: همایش «رهروان زینبی دانش‌آموزی» با حضور دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج امروز، ۲۰ آبان در مسجد امام حسین(ع) لشکر ۲۸ پیاده کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، بهمن عرفانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، امروز در همایش رهروان زینبی دانش‌آموزی در سنندج اظهار کرد:‌ حضرت زینب(س) اشاعه‌دهنده فرهنگ عاشورا به دیگر نسل ها هستند.
وی با اشاره به اینکه حضرت زینب با استقامت و صبوری خود پرچم دین واسلام را با دیگر در دوران یزید به اهتزاز درآورد، افزود‌: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ایشان آن است که زمینه حضور و مشارکت زنان را در اجتماع فراهم کردند.
عرفانی با اعلام اینکه از رموز ماندگاری فرهنگ عاشورا، عقلانی، اخلاقی، عاطفی، حماسی و عبادی بودن آن است، عنوان کرد: در قیام عاشورا رمزهایی نهفته است که همه آنها از ویژگی‌ها و خصلت‌های حضرت زینب (س) است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج به دیگر خصایل حضرت زینب(س) اشاره و تصریح کرد:‌ عبودیت، معنویت و عشق به خدای آن حضرت زبانزد و مشهور بود.
وی با عنوان اینکه حضرت زینب(س) از لحاظ علمی در جایگاه والایی قرار داشتند، بیان کرد: آنحضرت در زمان جنگ نیز به عبادت و خواندن نماز و قرآن مشغول بودند. این چنین زنی در مکتب پیامبر اکرم(ص) پرورش یافته بود و امروز الگوی تمام زنان جهان هستند.
عرفانی عنوان کرد:‌ زنان پرچم دار صبر و مقاومت هستند، جنبه تبلیغی و اثری که حضور زنان در واقعه کربلا برجای گذاشت، حضور مردان نداشت.
وی یادآور شد: بعد از کربلا و شهادت امام حسین (ع) پرچم اسلام در دست حضرت زینب (س) بود و در کنار این ایشان، رباب، ام کلثوم و فضه خادمه حضرت زینب (س) حضور داشتند که حضور این بزرگواران در کنار حضرت زینب(س) حضور تشریفاتی نبود، بلکه آنان به عنوان تکمیل کنندگان نهضت و قیام حسینی در صحنه حاضر شده بودند.
لازم به ذکر است، اجرای سرود دانش آموزی توسط گروه سرود دانش آموزان دبستان شاهد و مداحی از دیگر برنامه های این همایش بود.

captcha