تبیین سبک زندگی محدود به سخنرانی‌ مناسبت‌های مذهبی نشود
کد خبر: 1470845
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
امام جمعه سرایان:

تبیین سبک زندگی محدود به سخنرانی‌ مناسبت‌های مذهبی نشود

گروه اجتماعی: نقش مبلّغان نیز در مشخص کردن چارچوب‌های سبک زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما برخورد مقطعی با این قضیه و محدود کردن آن به سخنرانی‌های ماه محرم و صفر کفایت نمی‌کند.


حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور، امام جمعه سرایان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت خانواده در حوزه سبک زندگی گفت: تنش‌های خانوادگی مهمترین مانع اصلاح سبک زندگی است



وی بیان کرد: مسئله دیگری که موجب شده علیرغم همه تأکیدات، تغییرات محسوسی در زمینه سبک زندگی در جامعه مشاهده نشود این است که برای بسیاری از عموم جامعه هنوز این مسئله به درستی تبیین نشده و از طرف دیگر برخی از متولیان فرهنگی هنوز به باور ضرورت تغییر شیوه زندگی نرسیده‌اند.



برخی از متولیان فرهنگی هنوز به باور ضرورت تغییر شیوه زندگی نرسیده‌اند



امام جمعه سرایان اظهار کرد: رسانه نیز بر شیوه زندگی مردم یک جامعه تأثیرگذار است اما نمی‌توان گفت که تنها این رسانه است که جامعه را به سمت سبک زندگی غربی کشانده چراکه حتی اگر رسانه نبوده به دلایل دیگری نیز مردم به این سمت کشده می‌شدند.



نجمی‌پور با اشاره به اینکه در عصر امروز رسانه نقش موتور محرک را ایفا می‌کند، ادامه داد: در جبهه مخالف ما نیز با استفاده از رسانه و ابزار جنگ نرم اهداف خود را پیگیری کرده و فرهنگ خود را گسترش می‌دهند.



وی درباره عملکرد حوزه در تبیین سبک زندگی دینی بیان کرد: بسیاری از حوزویان در این زمینه کتب متعددی تألیف کرده‌اند اما با توجه به ابعاد گسترده بحث سبک زندگی این مقدار کفایت نمی‌کند و لازم است تلاش‌ها گسترش بیشتری پیدا کند.



سبک زندگی دینی تنها یک مسئله مردمی نیست



امام جمعه سرایان عنوان کرد: نقش مبلّغان نیز در مشخص کردن چارچوب‌های سبک زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما برخورد مقطعی با این قضیه و محدود کردن آن به سخنرانی‌های ماه محرم و صفر کفایت نمی‌کند.



نجمی‌پور یادآور شد: نمی‌توان گفت فرهنگ و سبک زندگی دینی تنها یک مسئله مردمی است و دولت در این زمینه نقشی ندارد، چراکه دولت با اختصاص بودجه کافی، برنامه‌ریزی و سیاست گذاری در این مهم تکلیف مشخصی دارد.

captcha