حادثه اسیدپاشی ربطی به طرح پیشنهادی «عفاف و حجاب» مجلس ندارد
کد خبر: 1470786
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
دبیر هیئت رئیسه مجلس:

حادثه اسیدپاشی ربطی به طرح پیشنهادی «عفاف و حجاب» مجلس ندارد

گروه سیاسی: صادقی با اشاره به مخالفت با برخورد خشونت‌آمیز در مسئله امر به معروف و نهی از منکر در اسلام گفت: در این راستا در طرح پیشنهادی «عفاف و حجاب» مجلس هیچ جایگاهی برای اسیدپاشی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ضرغام صادقی،‌ منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز، 16 آبان در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه اسلام دین مهربانی و عطوفت است، گفت:‌ در این راستا در اجرای فریضه‌های الهی آن نیز هیچ‌گونه اعمال خشونتی نیست.
وی با بیان اینکه در دین اسلام برخورد خشونت‌آمیز در امر به معروف و نهی ازمنکر وجود ندارد، افزود: در این راستا در طرح پیشنهادی «عفاف و حجاب» مجلس هیچ جایگاهی برای اسیدپاشی وجود ندارد.
صادقی با لزوم داشتن نگاه کریمانه و برخورد مهربانانه در اجرای فرایض الهی تأکید کرد و گفت: نه تنها اسیدپاشی بلکه هیچ رفتار خشونت‌آمیزی در امر به معروف و نهی از منکر از منظر اسلامی پذیرفته نیست بلکه در اجرای این فریضه الهی باید با نگاهی کریمانه و توام با تکریم و با نگاه تعاون و همکاری و کمک به دیگران ورود کرد.
دبیر اول هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، حادثه اسیدپاشی را توطئه‌ای در جهت توقف اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور دانست و گفت: متأسفانه برخی در صدد ارتباط دادن جریان اسیدپاشی با این فریضه‌های الهی هستند در حالی که هنوز دلیل اتفاقات اخیر اصفهان مشخص نیست.

تبیین نگاه‌های اجرای امر به معروف در جامعه
وی با یادآوری اینکه دو نگاه درخصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد که هر دوی آن‌ها مردود است، گفت: نگاه نخست به کسانی اطلاق می‌شود که قائل به امر به معروف و نهی از منکر نیستند و اعتقاد به عدم انجام این فریضه مهم دارند که با اصول مسلم اسلامی مغایرت دارد.
صادقی نگاه دوم را مربوط به کسانی دانست که ترویج رفتار خشونت‌آمیز و تهدیدکننده و توأم با توهین را را لازمه اجرای این فریضه می‌دانند و گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید خارج از این دو نگاه و  مؤمنانه، مدبرانه و توأم با تکریم و حفظ شخصیت افراد باید انجام داد.

captcha