شور و شعور حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران تجلی یافت
کد خبر: 1466907
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
همزمان با تاسوعای حسینی؛

شور و شعور حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران تجلی یافت

گروه اجتماعی: مراسم سوگواری یکپارچه هیئات مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی با حضور مردم متدین و عاشق امامت و ولایت در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همگام با سوگواری شیعیان دنیا، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد.

 

مراسم سوگواری یکپارچه و متحد هیئات مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) از صبح امروز، 12 آبان رأس ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد که در آن قریب 600 هیئت مذهبی از اقشار مختلف مردم اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهادت حضرت اباالفضل‌‌العباس(ع) به عزاداری پرداختند.

در این مراسم آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از علما، فضلا،‌ طلاب و مسئولان ارشد استان فارس حضور داشتند.

مظفر مختاری، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: گردهمایی بزرگ عاشقان حسینی به‌همت هیئت مذهبی استان در حرم احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شده است که تصاویر آن به‌صورت مستقیم از رسانه ملی پخش می‌شود.
وی با اشاره به تلاش مبلغین، مداحان اهل‌بیت (ع) و مسئولان هیئت‌های مذهبی برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا عنوان کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای حضور گسترده دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف استان برای شرکت در این مراسم صورت گرفته است.
وی افزود: در حاشیه این مراسم نیز پرچم حرم مطهر سیدالشهدا(ع) بر گنبد احمدبن موسی شاهچراغ (ع) توسط هیئت‌های مذهبی استان فارس صورت گرفت ضمن اینکه جایگاهی نیز برای حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان جهت شرکت در مراسم سوگواری تاسوعای در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: قریب 50 هزار عزادار حسینی از صبح امروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به سوگواری پرداختند.
وی با بیان اینکه در این مراسم معنوی مداحان در مدح حضرت ابالفضل(ع) مداحی کردند، گفت: زائران از سراسر استان به این حرم مطهر مشرف شدند و در غم شهادت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) گریستند.

حجت‌الاسلام  اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و یارانش، مردان پیروز کربلا بوده‌اند، بیان کرد: گرچه امام حسین(ع) و یارانش در کربلا جان باختند اما اسلام را حیاتی دوباره بخشیدند، رسمِ ستم‌ستیزی را به جهانیان آموختند و خود نیز به فیض بزرگ شهادت دست یافتند.
وی با تأکید بر اینکه آنان برای همیشه تاریخ، در نگاه دین‌مداران و عدالت‌خواهان جایگاهی شکوهمند دارند و محبوبِ دل‌های مؤمنان هستند، تصریح کرد: قیام پیروزمندانه امام حسین(ع) در عاشورای سال 61 هجری، با نثار خون‌های پاک عزیزان، بی‌قراری‌های کودکان، بی‌پناهی‌های بانوان و صحنه‌هایی آکنده از مصیبت و مظلومیت رقم خورد و بر این اساس، یادآوری اخبار آن قیام خونین، همواره عواطف انسان‌ها را به تأثر واداشته است.

 

این گزارش می‌افزاید، مراسم سوگواری حسینی تا هنگام اذان ظهر ادامه یافت و در ادامه عزاداران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و خیابان‌های اطراف به اقامه نماز جماعت پرداختند که در حرم مطهر این نماز به امامت آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس اقامه شد.
مراسم سوگواری عاشورای حسینی نیز صبح فردا همزمان با راهپیمایی 13 آبان در مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که در پایان آن نیز نماز ظهر عاشورا به‌صورت یکپارچه اقامه خواهد شد.

captcha