مودت اهل بیت(ع) باید اثر وضعی بر زندگی محبان بگذارد
کد خبر: 1466296
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مدیرکل اوقاف فارس:

مودت اهل بیت(ع) باید اثر وضعی بر زندگی محبان بگذارد

گروه اجتماعی: کسی که به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عشق می‌ورزد و در مجلس عزاداری حضرت حاضر می‌شود باید مودت و قرب او به اهل بیت(ع) یک اثر بیرونی و وضعی در زندگی‌اش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 10 آبان در ویژه‌برنامه معرفتی سوگواره بصیرت عاشورایی که در حسینیه بیت‌الاحزان حضرت فاطمه(س) شیراز برگزار شد، گفت: کسی که به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عشق می‌ورزد و در مجلس عزاداری حضرت حاضر می‌شود باید مودت و قرب او به اهل بیت(ع) یک اثر بیرونی و وضعی در زندگی‌اش داشته باشد.
وی افزود: عزادار حسینی باید زندگی خود را در مسیر احکام الهی تنظیم کند یعنی همان مسیری که پیشوای سوم شیعیان به خاطر آن با تمام هستی و اهلبیتش قیام کرد و شهید شد.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با بیان اینکه منشأ محبت به اهل بیت(ع) معرفت است، گفت: تمام عزادارانی که حب امام حسین(ع) دارند چون به ساحت مقدس آن بزرگوار معرفت دارند در این مجالس سوگ حاضر می‌شوند.
مدیرکل اوقاف فارس عنوان کرد: شخصیت امام حسین(ع) فقط اختصاص به شیعه ندارد و در نقاط مختلف عالم، مذاهب و ملل مختلف برای سالار شهیدان اقامه عزا می‌کنند، پس همه این افراد باید اخلاق و رفتارشان نیز حسینی باشد و نسبت به اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر متعهد باشند.

captcha