برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در پنج قاره و ۴۰ کشور جهان
کد خبر: 1465479
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در پنج قاره و ۴۰ کشور جهان

گروه اجتماعی: مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس از برگزاری همایش شیرخوارگانی حسینی در پنج قاره جهان و ۴۰ کشور و 3500 نقطه میهن اسلامی و ۲۰۰ نقطه فارس خبر داد.

شاهرخ صبوری، مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با یادآوری اینکه نخستین جمعه ماه محرم به‌عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده است، گفت: در این روز همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در پنج قاره جهان و 40 کشور و 3500 نقطه میهن اسلامی برگزار می‌شود.
وی از برگزاری این همایش در 200 نقطه فارس خبر داد و افزود: این همایش از سوی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در فارس و همچنین مرکز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) در هشتمین سال متوالی در فارس برگزار خواهد شد.
صبوری با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ابراز کرد: برانگیختن عواطف انسان‌های بیدار و با وجدان در راستای اینکه یک کودک شیرخواره چه خطری دارد که اینگونه او را به شهادت می‌رسانند چنانچه امروز نیز رژیم صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در کشورهای اسلامی چنین جنایاتی را مرتکب می‌شود. 
دبیر هشتمین همایش شیرخوارگان حسینی فارس با بیان اینکه همایش جنبه جهانی پیدا کرده است،‌ گفت: موج خروشان همایش عظیم شیرخوارگان حسینی روز به روز بیشتر می‌شود و بازتاب جهانی پیدا کرده است به طوری که برخی از کشورهای غربی در راستای این همایش بیانیه‌هایی صادر می‌کنند از ترس اینکه مبادا روزی حضرت علی‌ اصغر(ع) جهانی شود.
وی نهضت بیداری اسلامی شکل‌ گرفته در کشورهای اسلامی علیه استبداد و استکبار را نشئت گرفته از نهضت عاشورا و کربلا دانست و گفت: این نهضت پس از قرن‌ها توسط نظام جمهوری اسلامی و به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری احیا و تقویت شده است.
صبوری در ادامه سخنان خود ابراز کرد: به یاری خدا در روز جمعه، 9 آبان همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف فارس برگزار می‌شود که مهم‌ترین و بزرگترین این همایش‌ها در سطح کشور، بعد از مصلای تهران در سومین حرم اهل بیت(ع) و در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ساعت 8 صبح برگزار می‌شود.
مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس از برگزاری جشنواره عکس همایش شیرخوارگان حسینی در این استان خبر داد و گفت: دبیرخانه جشنواره عکس این همایش راه‌اندازی است که در همین‌جا از خبرنگاران و عکاسان جهت شرکت در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای این جشنواره دعوت به‌عمل می‌آوریم.
وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تکریم شعائر اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: در ایام محرم و صفر خوب است که هر کدام از شهروندان سردرب منازل، خودروها و اماکن خصوصی خود یک پرچم عاشورایی نصب کنند.

captcha