همراهی شور حسینی با شعور موجب ماندگاری فلسفه عاشورا می‌شود
کد خبر: 1463476
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین:

همراهی شور حسینی با شعور موجب ماندگاری فلسفه عاشورا می‌شود

گروه اجتماعی: حجت‌‌الاسلام کریمی بااشاره به اینکه شناخت نسبت به مکتب عاشورا سبب انسجام و اتحاد مردم در دین می‌شود، گفت: همراهی و پیوند شور حسینی با شعور موجب ماندگاری فلسفه قیام عاشورا و تأثیرگذاری در جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: همراهی و پیوند شور حسینی با شعور موجب ماندگاری فلسفه قیام عاشورا و تأثیرگذاری در جامعه می‌شود.

وی افزود: سخنرانان و هیئت‌های مذهبی باید در این ماه هدف قیام امام حسین(ع) و فلسفه شهادت این امام بزرگوار و اصحاب و یارانشان را برای مردم تشریح کنند.

شناخت مکتب عاشورا موجب انسجام در دین می‌شود

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با منکر زمان خود یعنی یزید مقابله کرد، ادامه داد: شناخت نسبت به مکتب عاشورا سبب انسجام  و اتحاد مردم در دین می‌شود.

کریمی افزود: سخنرانان و مداحان باید ازبیان اشعار و مطالبی که سندیتی ندارند پرهیز کنند و با مطالعات عمیق سطح آگاهی خود را درباره شهادت سیدالشهدا(ع) و وقایع عاشورا افزایش دهند و با مطالب خرافه و انحرافی برخورد کنند.

پرهیز از رفتارهای انحرافی در مجالس عزاداری

وی اظهار کرد: مردم با حضور پرشور خود در مساجد و استفاده از سخنرانان و مداحان مطمئن در مجالس می‌توانند مانع بروز رفتارهای انحرافی و سخنان سخیف در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) شوند.

وی برگزاری دوره‌های آموزش و بیان آسیب‌ها برای هیئت‌های مذهبی و مداحان و تأکید بر استفاده صحیح از مقاتل را از جمله اقدامات این اداره در جهت برگزاری عزاداری باشکوه و به دور از خرافه بیان کرد.

فعالیت 170 هیئت شناسنامه‌دار در خمین

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه 170 هیئت شناسنامه‌دار در خمین فعال دارند، اظهار کرد: تعداد یک صد مبلّغ برای حضور در مساجد حسینیه‌ها و تکایا و ترویج فلسفه عاشورا، روضه‌خوانی و عزاداری به شهر و روستاهای خمین  اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین در پایان افزود: اجتماع عاشوراییان در شب تاسوعا در مسجد جامع، حضور هیئت‌های مذهبی در روز تاسوعا در مسجد قمر بنی هاشم(ع) و حضور هر روزه هیئت‌های مذهبی در میدان 15 خرداد را مهمترین برنامه های این اداره در دهه اول محرم است.

captcha