۱۵۰بانوی مبلّغ در آذربایجان غربی آماده حضور در مراسم دینی هستند
کد خبر: 1463241
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

۱۵۰بانوی مبلّغ در آذربایجان غربی آماده حضور در مراسم دینی هستند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، تربیتی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در سطح استان ۱۵۰ بانوی مبلّغ متخصص و آشنا با متون و فرهنگ دینی آمادگی لازم را برای حضور در مراسم دینی و مذهبی دارند.

اعظم پورحیدر، معاون فرهنگی، تربیتی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فرارسیدن ایام اندوه و ماتم سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: در سطح استان ۱۵۰ بانوی مبلّغ متخصص و آشنا با متون و فرهنگ دینی آمادگی لازم را برای حضور در مراسم امام حسین(ع)، بزرگترین اسوه و الگو برای فرهنگ ایثار و شهادت هستند، بزرگمردی که با نصار خون خود و عزیزانش و اسارت اهل‌ بیت ستم‌دیده‌اش مانع از فراموشی واژه حق در جهان شد.

وی ادامه داد: هر چه در راه اعتلای نام و فرهنگ حسینی قدم برداریم باز در ادای دینی که به ایشان داریم کوتاهی کرده و ناتوان از پرداختن به اصل مسئله و حق مطلب هستیم.

پورحیدر به ظرفیت حوزه‌های علمیه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ پاک‌بازی و ایثار که همان فرهنگ امام حسین(ع) و اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) است، اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه در سطح استان با دارا بودن بیش از 150 بانوی مبلّغ متخصص و آشنا با متون و فرهنگ دینی آمادگی لازم را برای حضور در مراسم دینی و مذهبی در ایام تبلیغ مانند ماه محرم و رمضان را دارند.

پورحیدر بیان کرد: همان‌طور که آقایان به عنوان روحانی مستقر و ثابت در مساجد حضور دارند این نیاز وجود دارد که طلاب خواهر نیز در مساجد در جمع بانوان حاضر باشند و به کارهای تبلیغی بپردازند.

وی انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مذهبی بانوان در مساجد را یکی از ثمرات حضور مبلّغ خانم در مساجد عنوان کرد و افزود: جلساتی که با حضور بانوان در مساجد شکل می‌گیرد اغلب به وسیله افرادی غیر متخصص و بعضی اوقات حتی ناآشنا با مسایل دینی و احکام اسلامی اداره می‌شود که حضور طلاب خواهر متخصص در مساجد مانع از استمرار این عمل می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که کانون مساجد با در اختیار گذاشتن مساجد این زمینه را به وجود آورد تا خواهران نیز به مانند برادران در مساجد حضور یابند و به سوالات و شبهاتی که در بین مردم به‌ویژه قشر جوان وجود دارد پاسخ دهند.

پورحیدر نقش اداره تبلیغات اسلامی را در این زمینه مؤثر دانست و عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند شرایطی را ایجاد کند تا هر مسجد همان‌گونه که مبلّغ آقا دارد یک مبلّغ خانم نیز برای در ارتباط بودن با بانوانی که در مساجد حاضر می‌شوند بهتر است داشته باشد.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی و تمام هیئت‌های مذهبی که نیاز به بانوی مبلغ دارند می‌توانند از حوزه‌های علمیه خواهران درخواست مبلغه کنند و حوزه‌ها نیز براساس استعداد و توان افراد مبلّغه‌هایی را به این مراکز معرفی کنند.

معاون فرهنگی، تربیتی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی اظهار داشت: آشنا‌سازی با مکتب و فرهنگ اهل‌ بیت(ع) و مقابله با تهاجم فرهنگی و پیش‌گیری از اشاعه فرهنگ بی‌حجابی در جامعه با حضور و تبلیغ موثر طلبه‌های حوزه علمیه خواهران در مساجد و هیئت‌های مذهبی بیشتر امکان‌پذیر می‌شود.

captcha