ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه عاشورا اعلام شد
کد خبر: 1451828
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه عاشورا اعلام شد

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه عاشورا در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس برنامه‌‎های این هفته را در سپاه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سردار غلام‌‎عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا امروز، 29 شهریور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: برنامه 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح آغاز می‌‎شود و امسال با توجه به اینکه در هشت سال دفاع مقدس حضور مردم و بسیجیان در کنار این نیروها بی‌نظیر و دلگرم‌‎کننده بود؛ لذا امسال یگان‍‌های نمونه از گردان‌‎هایی تحت عنوان «مردم‌پایه» رژه خواهند رفت.
وی همچنین گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان فاطمیون در محل پارک شمیم پایداری را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و افزود: بزرگترین عملیات آبی ـ خاکی یعنی عملیات خیبر و رزمایش شیمیایی هسته‌ای(ش.م.ه) عملکرد رزمندگان اسلام و قسمت‌‎هایی از ایثار و فداکاری‎‌های آن‌‎ها به نمایش درخواهد آمد.
فرمانده سپاه عاشورا برگزاری جشنواره‌‎های هنری، تئاتر خیابانی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، وبلاگ‎‌نویسی، نشست‌‎های روشنگری، رزمایش امداد و نجات، محافل شب شعر و خاطره را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی اظهار کرد: دیدار رزمندگان، بسیجیان دلاور با ائمه جماعات، سرکشی به خانواده‌‎های معظم شهداء، عطر افشانی مزار شهداء، ارائه خدمات ویزیت رایگان پزشکی در مراکز درمانی سپاه برای عموم و خانواده‌های مسلح و گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر از جمله برنامه‌های دیگر این هفته هستند.
یادآور می‌شود، برنامه‌های هفته از 31 شهریور تا ششم مهر همزمان با سراسر کشور در نواحی و پایگاه‌های سپاه و بسیج نیز با عناوین مختلف اجرا می‌شود.

تأسی به فرهنگ عاشورا تنها عامل پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به ماهیت استکبارستیزی دشمنان علیه ایران گفت: دشمنان اسلام به سرگردگی آمریکا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تهدیدهای خود را با حمله عراق به فرماندهی صدام بعثی آغاز کردند.
سردار کریمیان افزود: از آنجایی که انقلاب ما انقلاب ارزشی، اعتقادی و بر اساس ایده‌های اسلام ناب محمدی(ص) شکل گرفته بود، لذا تنها هدف آن‌ها در این جنگ حمله به خاک ایران نبود بلکه اعتقادات نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف تهاجم خود قرار داده بودند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مقابل این اهداف شوم عنایات خداوند متعال، فرماندهی امام راحل که فرمانده دل‌ها بود، وحدت بین دولت و مردم، باعث شد تا دشمنان نتوانند در این جنگ به اهدافشان دست یابند.
وی با بیان اینکه براساس مستندات در این جنگ 44 کشور دنیا از هر لحاظی از جمله تجهیزاتی و اطلاعاتی حامی رژیم بعثی عراق بودند، در حالی رزمندگان اسلام تنها در این صحنه حاضر شدند، اضافه کرد: با توجه به این موضوع آنچه که باعث پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل استکبار جهانی شد تأسی به فرهنگ عاشورا و اخلاص این عزیزان بود.
فرمانده سپاه عاشورا پیروزی در جنگ تحمیلی را همه‌جانبه دانست و تأکید کرد: در عرصه سیاسی همان طور که در سازمان ملل نیز بارها اعلام شده است عراق متجاوزگر شاخته شد و حقانیت و مظلومیت ایران بر همگان ثابت شد.
این مقام مسئول همچنین افزود: فرهنگ این کشور در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، چرا که قبل از این دوران انقلاب تازه پیروز شده بود و خبری به جز فرهنگ ستم‌شاهی نبود؛ اما وقتی به دوران دفاع مقدس نگاه کنیم مادری که سه فرزند خودش را تقدیم کرده و می‎گوید ای کاش فرزند چهارمی هم داشتم و او را هم در راه خدا و اسلام نثار می‎کردم، این یعنی فرهنگ، و باید سعی شود چنین فرهنگ و روحیه ایثار و فداکاری حفظ شود.
وی گفت: براساس تاریخ، هرجا جنگی با ایران رخ می‌‎داد قسمتی از خاک این کشور از دست می‎رفت، در حالی که در 8 سال جنگ تحمیلی وجبی از خاک کشورمان جدا نشد.

مکمل دفاع مقدس، پیام‌رسانی است
وی با بیان اینکه مکمل دفاع مقدس، پیام‌رسانی است، اظهار کرد: همان‌گونه حضرت زینب(س) پیام عاشورا را به مردم رساند درخصوص دفاع مقدس نیز باید این پیام‌رسانی همواره ادامه یابد و اصحاب رسانه و هنرمندان نقش مهم و خطیری بر عهده دارند و باید اصل و حقایق و ناگفته‌های این دوران به خوبی بیان شود.
وی همچنین به نقش رزمندگان لشکر 31 عاشورا اشاره کرد و افزود: در طول دفاع مقدس رزمندگان لشکر 31 عاشورا سخت‎ترین مأموریت و رزمایش‎های جنگی را توانستند با مؤفقیت و افتخار تمام انجام بدهند که در این راستا می‎توان به عملیات‎های بیت‌المقدس، مسلم‌‎ابن‌عقیل، رمضان، والفجر 8 و کربلای 5 اشاره کرد. لذا این امر باعث شد تا این لشکر از جایگاه رفیع و معنوی و بالایی در میان سایر لشکرها برخوردار باشد.

داعش براساس سناریوی جهان استکبار درصدد ایجاد تشویش ذهنی درمنطقه است
فرمانده سپاه عاشورا همچنین به موقعیت منطقه و تنش‎هایی که گروه‌های تکفیری و داعش ایجاد می‌کنند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سپاه و بسیج هرجا نیاز باشد وارد عمل می‍‌شوند، در صورت نیاز کمک‎های خود را برای حمایت از مردم مسلمان منطقه از جمله عراق و لبنان دریغ نکرده و همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.
وی بیان اینکه توان نظامی داعش ضعیف بوده اما از نظر فکری می‌‎خواهد براساس سناریویی که جهان استکبار آن را تهیه کرده با تحریک اعتقادات در منطقه عملیات روانی و تشویش ذهنی ایجاد کند، ادامه داد: خوشبختانه کنترل دشمن در فراسوی مرزها به دست نیروهای غیور سپاه و بسیج است و مردم ایران نباید نگران چنین مسایلی باشند.

captcha