تقویت مبانی هویت‌بخش اسلامی راهکار مقابله با هجمه‌های دشمنان است
کد خبر: 1451436
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

تقویت مبانی هویت‌بخش اسلامی راهکار مقابله با هجمه‌های دشمنان است

گروه سیاسی: امام جمعه سنندج بر انسجام و اتحاد بین همه اقوام و مذاهب اسلامی برای تعالی جامعه اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و گفت: با تقویت مبانی هویت‌بخش اسلامی در جامعه می‌توان از بسیاری مشکلات و هجمه‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 28  شهریورماه  در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: در آموزه‌های اسلامی توجه ویژه‌ای به بنیان خانواده‌ها، تربیت فرزندان صالح، انتخاب همسر و ازدواج جوانان شده است.
وی افزود: متأسفانه فرهنگ غلطی در استان کردستان مبنی بر جاری‌کردن طلاق همسران به عرف تبدیل شده که صدمات بسیاری را بر شاکله خانواده‌ها وارد کرده است.
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه تمامی قوانین ما بر مبانی آیات قرآنی و آموزه‌های اسلامی است، عنوان کرد: کسی حق ندارد خارج از مبانی دینی و فقهی برای ازدواج و طلاق زوجین تصمیم‌گیری و اظهار نظر کند.
وی بیان کرد: باید افراد جامعه به ویژه علما و روحانیون از اظهار نظر شخصی در مورد طلاق و جدایی زوجین پرهیز کنند و این مهم را به مراجع حقوقی و قضایی واگذار کنند.
امام جمعه سنندج عنوان کرد: تقویت بنیان خانواده و توجه به ارتقای معنویت و هویت اسلامی در بدنه خانواده‌ها از جمله اموری است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.
وی سلامت خانواده‌ها تضمین‌کننده سلامت جامعه است تأکید کرد و افزود: بدون شک با فراهم‌کردن زمینه ازدواج جوانان بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی برطرف خواهد شد.
ماموستا خدایی بر انسجام و اتحاد بین همه اقوام و مذاهب اسلامی برای تعالی جامعه اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان تأکید و بیان کرد: با تقویت مبانی هویت‌بخش اسلامی در جامعه می‌توان از بسیاری مشکلات و هجمه‌ها جلوگیری کرد.
وی  خواستار توجه ویژه خانواده‌ها در خصوص آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با مباحث دینی و اعتقادی و فراهم‌کردن حضور آنان در برنامه‌های فرهنگی و دینی شد.

captcha