عرفان‌های نوظهور با هدف سوق دادن انسان به پوچ‌گرایی مطلق فعالیت می‌کنند
کد خبر: 1443529
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵

عرفان‌های نوظهور با هدف سوق دادن انسان به پوچ‌گرایی مطلق فعالیت می‌کنند

گروه اندیشه: منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس گفت: عرفان‌های نوظهور در واقع ابزار دشمن برای جبران شکست خود در جنگ تسلیحاتی با جهان اسلام است که بیشتر این عرفان‌های نیز با هدف ترویج بی‌هویتی ارزشی و سوق دادن انسان به پوچ‌گرایی مطلق فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی، منتخب مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبر گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، در رابطه با راه‌های مقابله با فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم‌جواری و هم‌مرز بودند با چند کشور همسایه بیشتر از سایر استان‌ها در معرض تهدید فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور قرار می‌گیرد و تهاجمات فرهنگی بسیاری آن را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: در این استان فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب مختلف وجود دارد که در این صورت وظیفه سنگینی بر دوش متولیان فرهنگی قرار می‌گیرد خصوصا در مقابله با فرقه‌های ضاله بهاییت و وهابیت که بیشترین خدشه را به دین مبین اسلام وارد می‌کنند.

حجت‌الاسلام بیگی گفت: اگر دشمنان نتوانستند با استفاده از جنگ تسلیحاتی مردم را از دین اسلام و نظام اسلامی دور کنند با حربه‌های جدیدتری وارد این عرصه شده‌اند و جنگ تسلیحاتی را تبدیل به جنگ تبلیغاتی کرده‌اند.

وی با اشاره به این که در جنگ فرهنگی دشمن با استفاده از علایق جوانان سعی در جلب توجه آنان دارد، افزود: دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های فرهنگی سعبی در بی‌هویت درونی و پوچ‌گرا کردن جوانان دارد و تمام تلاش خود را در جهت خدشه‌دار کردن و ضربه‌زدن به اعتقادات جوانان دارد.

حجت‌الاسلام بیگی اضافه کرد: مسئولین باید در جهت صیانت از ارزش های دینی و اسلامی و در جهت منقرض کردن عرفان‌ها و فرقه‌های نوظهور که در اثر تبلیغات رسانه‌های غربی وارد این مرز و بوم شده است تلاش کند و با تمام قوا از ایجاد شبیخون فرهنگی که برای ضربه زدن به نظام اسلمی از طریق دشمن پایه‌ریزی شده است جلوگیری کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس، دولت و ملت و تمام نهادهای فرهنگی و مذهبی باید با همکاری یکدیگر در جهت آکاهی‌دهی به جوانان تلاش کنند و فرهنگ قرآنی و دینی را که فرهنگ تمام زیبایی‌ها و حقایق است را به مردم نشان دهیم و آنان را از زیبایی و حقانیت دین اسلام آگاه سازند که در این صورت افراد به دین اسلام جذب می‌شوند و حقیقت آن را درک می‌کنند.

captcha