خدمت‌‌‌رسانی صادقانه مسئولان؛ گامی در مسیر گرامیداشت خون شهدا
کد خبر: 1442547
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
امام جمعه خرمدره اظهار کرد:

خدمت‌‌‌رسانی صادقانه مسئولان؛ گامی در مسیر گرامیداشت خون شهدا

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه تلاش برای جلب رضایت مردم، رضایت خداوند را به‌دنبال دارد، گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران ‌شهید است و باید به پاس گرامی‌داشت خون این شهدا مسئولان در راستای خدمت‌‌رسانی صادقانه به مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، امام جمعه خرمدره ظهر امروز، دوم شهریور در نشست هم اندیشی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان خرمدره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: روابط عمومی باید مبدع باشد،عملکرد ضعیف یک روابط عمومی در انعکاس اخبار، ظلم به سازمان و اداره خویش است.

وی با اشاره به اینکه پایمردی و ایستادگی شهید رجایی و باهنر بر عقیده خویش باید الگوی ما باشد، افزود: این بزرگ‌مردان با شهادت خود نشان دادند که انسان در راستای اهداف و عقاید خود باید به حدی استوار باشد که جان خویش را برای تقرب به قرب الی الله فدا کند.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه روابط عمومی تنها به زندگی اجتماعی منحصر نمی‌شود، تأکید کرد: داشتن روابط عمومی خوب نه تنها باعث پیشرفت انسان در زندگی اجتماعی می‌شود بلکه نقش مؤثری نیز در زندگی فردی انسان‌ها دارد که یکی از مزایای آن برقراری رابطه خوب بدون استرس و خجالت با دیگران است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه یکی از دلایل توفیق امام خمینی(ره) در زمینه پیروزی انقلاب در ایران، تحول و انقلاب درونی بود که ایشان درون خود به‌وجود آوردند، اظهار کرد: هنر انسان در این است که انسان در کمبودها به‌ کار خود ادامه داده و موفق شود و هیچ‌گاه به خاطر این کمبودها ناامید نشود.

تلاش برای جلب رضایت مردم، رضایت خداوند را به‌دنبال دارد

وی با بیان اینکه تلاش برای جلب رضایت مردم، رضایت خداوند را به‌دنبال دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران هزار شهید است و باید به پاس گرامی‌داشت خون این شهدا مسئولان در راستای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم تلاش کنند.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی ما وارد است که نگاه کردن مؤمن به مؤمن با لبخند و روی خوش، عبادت است، عنوان کرد: همچنین در این آموزه‌ها تأکید شده است که اخلاق خوش صدقه است و انسان را از مرگ‌های بد باز‌می‌دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مسئول روابط عمومی یک اداره یا سازمان در امر تکریم ارباب رجوع در ردیف اول قرار دارد، گفت: برخورد خوب یک مسئول در اداره می‌تواند از روند فشار روحی حاکم بر اشخاص در جریان مشکلات اداری بکاهد.

درادامه این نشست نیز حجت‌الاسلام والمسلمین قسمتعلی صمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره با تبریک هفته دولت  به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در انعکاس عملکرد مسئولان ادارات و میزان رضایت مردم از ادارات اشاره کرد و افزود: هفته دولت امسال به نام آرامش وامید نامگذاری شده است و یکی از وظایف و مسئولیت‌های روابط عمومی هر سازمانی ایجاد آرامش در سازمان، نشر و گسترش امید بین مردم مختلف جامعه است.

وی گفت: روابط عمومی یا روابط انسانی یا روابط فردی یعنی هنر برقراری تفاهم و ارتباط حسنه بین ادارات و ادارات با مردم و رسانه‌ها است.

حیات سازمان‎ها بدون فعالیت روابط‌عمومی‎ها زنده و پویا نیست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره تأکید کرد: روابط‌عمومی مجموعه‎ای از روش‎ها، خط‌مشی‌ها و استراتژی است که یک سازمان می‎تواند از طریق آن با جامعه ارتباط برقرار کند و یک روابط‌عمومی پویا، واحد شکل‌دهی، پردازش و توزیع اطلاعات است.

در ادامه این جلسه نیز محمد‌ابراهیم امیرلو، شهردار شهرستان خرم‌دره ادامه داد: روابط‌عمومی یک واحد پویا و فعال است که هیچ‎گاه سکوت و تعطیلی در آن وجود ندارد و این واحد نظیر واحدهای دیگر اداری نیست که ساعت و زمان معین برای فعالان داشته باشد.

وی  با تأکید بر اینکه حیات سازمان‎ها بدون فعالیت روابط‌عمومی‎ها زنده و پویا نیست، اظهار کرد: روابط‌عمومی مبنای توسعه سازمان‏‌ها است، زیرا پایه ارتباط دستگاه متبوع با سازمان‎های دیگر و مردم است.

این مسئول با اشاره به اینکه جایگاه روابط‌عمومی‌ها در عصر اطلاعات انکارناپذیر است، یادآور شد: در همه سازمان‎ها به روابط‌عمومی‎ها به‌عنوان یک علم آغشته به هنر نگریسته می‌شود.

captcha